گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

پروانه مافی: دیپلماسی روحانی فکورانه‌ است/ مردم از روحانی رضایت نسبی دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "دولت روحانی توانست دیپلماسی فکورانه‌ای را در حوزه سیاست خارجی نشان دهد"، گفت: با همراهی مردم و رهبری و اقدامات مناسب دولت یازهم در حوزه سیاست خارجی، سایه شوم تهدید از سر کشور دور شد.

پروانه مافی در گفت‌وگو با «جماران»، با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی اظهار کرد: نتایج نظرسنجی‌ها در جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که تا این زمان آقای روحانی پیروز انتخابات است و قطعاً وقتی فضای انتخابات گرم‌تر شود و به روزهای آخر نزدیک‌تر شویم، شرایط بهتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آقای روحانی رئیس‌جمهور مستقر است و فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در این چهار سال انجام داده، رضایت نسبی را بین مردم ایجاد کرده است. اقدامات وی و دولتش اثرات شگرفی را در حوزه‌های مختلف داشته که اگر در چهار سال دوم این اقدامات ادامه یابد، میوه این شرایط را در سال‌های 96 و 97 خواهیم چشید.

مافی با تاکید بر اینکه "روحانی توانست دیپلماسی فکورانه‌ای را در حوزه سیاست خارجی نشان دهد"، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه دولت روحانی با کمک مردم و هدایت‌های رهبری توانست سایه شوم جنگ را از سر کشور دور کند و این دستاورد بزرگی است که دولت آقای روحانی دارد و همین یک دستاورد هم برای دفاع از آقای روحانی برای آغاز چهارساله دوم کفایت می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این اقدامات دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی ما از ذیل ماده 7 منشور سازمان ملل خارج شدیم که قطعاً اگر ذیل این ماده می‌ماندیم جز فنا و انهدام چیز دیگری نداشتیم، چراکه هر کشوری در دنیا که ذیل ماده 7 قرار گرفته، متلاشی شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصادی ادامه داد: در حوزه اقتصادی ما تکانه‌های مناسبی را داشتیم. برای مثال، دولت توانست تورم افسارگسیخته 44 درصدی را مهار و آن را به زیر 10 درصد برساند. از نظر اقتصاددانان، رساندن نرخ تورم به این میزان، بیشتر شبیه معجزه است.

مافی افزود: در زمانی که آقای روحانی دولت را در دست گرفت رشد اقتصادی کشور منفی 7/6 درصد بود و الان به مثبت 7 درصد رسیده است که اینها حرکت‌های قابل تأمل برای کسانی است که از علم اقتصاد سررشته دارند و با این اعداد و ارقام می‌توانند محاسبات خودشان را داشته باشند.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: در حوزه بهداشت و سلامت، آرامش نسبی بین توده‌های مردم بویژه قشر ضعیف‌تر جامعه  ایجاد شده است. طرح تحول سلامت توانسته است هزینه‌های این اقشار در حوزه درمان را تا حد زیادی کاهش دهد و حتی به 3 درصد برساند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.