سید مصطفی میرسلیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تقریبا اغلب سیاست های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری معطل مانده است، گفت: آرمان های انقلاب تعریف شده و به دنبال آن سیاست هم تدوین شده و ما باید به دنبال آن برای اجرا، برنامه ریزی می کردیم که این برنامه ریزی اجرا صورت نگرفته لذا جفا شده است.

سید مصطفی میرسلیم در گفت و گو با خبرنگار جماران، با بیان اینکه آرمان های انقلاب در قانون اساسی تعریف شده، اظهار داشت: برای رسیدن به آن آرمان ها باید بر مبنای سیاست هایی اقدام شود و این سیاست ها را هم مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ نمودند. تقریبا یک هزار و سیصد بند از این سیاست ها ابلاغ شده ولی متأسفانه اغلب آنها معطل مانده و به اجرا گذاشته نشده است.

کاندیدای حزب مؤتلفه اسلامی در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یک مثال این است که ما قرار بود به ترابری عمومی و راه آهن اولویت دهیم که ابلاغ هم شد ولی آیا صنایع کشور ما خود را به این مسأله وفق دادند؟ آیا وزارت صنایع این را پیگیری کرد که صنایع برای این کار آمادگی پیدا کنند یا اینکه همان روش سابق و تولیدات سابق را ادامه دادند؟ تولیدات سابق منجر به این شد که ما می بینیم تهران و شهرهای بزرگ از خودروهای با کیفیت ضعیف و آلودگی فراوان انباشته شده که از دست رفتن وقت و فرصت و زندگی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: بنابر این آنچه می خواستیم برسیم که اعتلای مردم و بهبود زندگی آنها بود متأسفانه حاصل نشد و در مقابل با یک خسارت هنگفت اقتصادی و اجتماعی مواجه شدیم و امروز باید همه اینها را جوابگو باشیم.  بنابر این آرمان های انقلاب تعریف شده و به دنبال آن سیاست هم تدوین شده و ما باید به دنبال آن برای اجرا برنامه ریزی می کردیم که این برنامه ریزی اجرا صورت نگرفته لذا جفا شده است.

میرسلیم با تأکید بر اینکه چون عمده کار در دست مسئولان اجرایی و قوه مجریه است آنها این جفا را انجام داده اند، گفت: وقتی می بینند راه حل آسانتر وجود دارد راه آسانتر را می روند در حالی که معلوم نیست راه حل بهینه آسان ترین راه باشد و سختی دارد ولی آدم به صحنه می آید که خدمت کند و سختی را بپذیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «اگر در انتخابات ریاست جمهوری موفق نشوید راه چاره هایی که عنوان می کنید برای محل مشکلات کشور دارید را در اختیار پیروز انتخابات انجام می دهید؟» اظهار داشت: در دولت های قبلی هم این کار را کردیم ما آنچه که آماده می کنیم و به نفع کشور است در اختیار مجریان قرار می دهیم تا استفاده کنند اما بعضی ها موفق می شوند و بعضی ها موفق نمی شوند؛ در آینده هم همین کار را خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.