گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

خاطره برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی از ملاقات خانواده با آیت الله در زندان قصر

برای ما خیلی جالب بود که ایشان این کمک را به ما کرد و بعد هم خودش این نتیجه را گرفت و تا الآن هم هنوز زنده و روی پا است.

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطره ای جالب از یکی از بازداشت های ایشان در دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد.

احمد هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با خبرنگار جماران، به ذکر خاطره ای از برادرش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: از روز اولی که ما با هم بودیم ایشان فقط دنبال کار خیر بود و همیشه فکر انقلابی در سرش بود و همیشه با همه رفتار خوبی داشت و ما هیچ رفتار ناشایستی را از ایشان ندیدیم. ایشان بهترین انسانی بود که در خانواده ما می توانستیم با هم زندگی کنیم. مهمترین مشخصه ایشان این بود که از همان دوران کودکی متخلّق به بهترین اخلاق و قرآن و نماز می خواند و بعد از کودکی نیز تحصیل را شروع کرد و بعد به قم رفت و بعد از آن دورانی شروع شد که تاریخ آن را نشان داده است.

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به خاطره ای از دوران مبارزات انقلابی ایشان، گفت: در یکی از بازداشت ها ایشان را به زندان قصر برده بودند که آقای طالقاتی، مهندس بازرگان، سحابی، تولیت و آقای منتظری هم آنجا بودند و چون ملاقات نمی دادند خانواده ایشان ناراحتی می کردند. ما آشنایی به نام سرگرد کوهرنگی داشتیم که رییس زندان قصر شد و ما به دیدن او رفتیم و گفتیم ما ملاقات نمی خواهیم ولی چون خانواده ایشان خیلی نگران هستند یک ملاقات به آنها بدهید. سرگرد کوهرنگی گفت که اگر دولت بفهمد هم من و هم شما را اعدام می کند.

وی ادامه داد: رئیس زندان بعد از سه روز گفت که بچه ها بیایند غذا و لباس بیاورند. آن موقع ملاقات ها تلفنی نبود و در چمن ها می نشستند و حدود سه ساعت ملاقات کردند و خاطرشان جمع شد. بعد از پیروزی انقلاب من فرماندار قم شدم و وقتی امام برگشت من به وزارت امور خارجه منتقل شدم. یک روز آن آقا به اتاق من آمد و گفت که سر بی گناه تا پای دار می رود و بالای دار نمی رود. با اینکه همه رؤسای زندان ها دچار مشکل شدند، چون من قلبم با انقلابیون بود با من هیچ کاری نداشتند. برای ما خیلی جالب بود که ایشان این کمک را به ما کرد و بعد هم خودش این نتیجه را گرفت و تا الآن هم هنوز زنده و روی پا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.