گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو هیأت رئیسه مجلس: در حوزه منافع ملی باید شاهد یک صدایی و موضع واحد باشیم

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با شرایطی که چه در صحنه بین الملل و چه در فضای داخلی دست به گریبان هستیم انتظار این است که اغماض جریانات سیاسی بر خطاهای جزئی گذشته باعث شود که دلها به هم نزدیک شود و زمینه گفت و گوی ملی فراهم آید.

 

محمدعلی وکیلی در گفت و گو با خبرنگار جماران، رمز موفقیت ما در عبور از گردنه های حساس این چهار دهه را وحدت و انسجام ملی دانست و اظهار داشت: هرگاه در حوزه منافع ملی شاهد یک صدایی و در ظرفیت قانون اساسی شاهد تحمل و مدارا بودیم اقتدار کشور به نمایش درآمده است. بنابر این ما با توجه به ظرفیت قانون اساسی قادر به تحمل سلایق مختلف و صداهای مختلف در زیر سقف نظام جمهوری اسلامی هستیم اما در حوزه منافع ملی باید شاهد یک صدایی و موضع واحد باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه امروز در مقابل خیره سری ترامپ همه جریانات سیاسی با صدای واحد اقدام به محکوم کردن دارند و خواهان انسجام حاکمیت در مقابل این خیره سری هستند، همان طور که در موضوع برجام یک صدایی باعث پیشبرد آن بود و یا در دفاع مقدس وحدت کلمه و یک صدایی باعث موفقیت ما در جنگ بود، امروز هم با شرایطی که چه در صحنه بین الملل و چه در فضای داخلی دست به گریبان هستیم انتظار این است که اغماض جریانات سیاسی بر خطاهای جزئی گذشته باعث شود که دلها به هم نزدیک شود و زمینه گفت و گوی ملی فراهم آید و هرکسی که دل در گرو ایران و انقلاب دارد بتواند با احساس خودی و سهیم بودن در تحولات آینده رسالت خودش را مسئولانه ایفا کند.

وی ادامه داد: بنابر این به نظرم می آید ما در یک نقطه تاریخی هستیم، تهدیدهای ترامپ فرصت مهمی را برای گفت و گوی ملی فراهم آورده است که باید از این فرصت به نفع همدلی ملی استفاده کرد و گلایه های گذشته را به کناری گذاشت. برای اینکه اقتدار نظام را به نمایش بگذاریم و کید دشمنان را به خودشان برگردانیم نیازمند این هستیم که با روحیه گذشت، گذشته را به گذشته بسپاریم و به آینده انقلاب و ایران و ملت سرافراز ایران بیاندیشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.