اسقف کاپوچی در ۱۳ فروردین ۱۳۵۸ با حضرت امام خمینی در قم دیدار کرد. پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به مناسبت درگذشت این عالم مسیحی و حامی ملت مظلوم فلسطین تصویر و روایت اسقف کاپوچی از اولین دیدار این روحانی مسیحی با امام را منتشر می کند.

اسقف کاپوچی و حضرت امام، ۱۳ فروردین ۱۳۵۸، قم.

از آمدن امام خمینی(س) به تهران، بیش از پانزده روز نگذشته بود که اجازه رسمی دیدار با ایشان را دریافت کردم. در فرودگاه هزاران نفر از برادران به استقبال من آمده بودند. به سوی منزل امام حرکت کردیم. ایشان مرا به گرمی در آغوش گرفت و روبوسی کرد. سپس در حالی که دست مرا در دست داشت خطاب به خبر نگاران فرمود: همگی استقبال از اسقف کاپوچی را مشاهده کردید. شما از دروغهایی مغرضین و دشمنان انقلاب اسلامی ایران پخش کرده اند تا چهره این انقلاب را دگرگون نشان دهند، اشباع شده اید. در این دروغها، انقلاب را انقلاب تشنّج و تعصّب و خونریزی توصیف نموده اند. با وجود اینکه می دانند دین اسلام که شعار ما در این کشور است، دین محبّت، پاکدامنی، وسعت نظر و حیاء می باشد و من برای اینکه دروغهای مغرضین را از میان ببرم، اسقف کاپوچی را دعوت کردم. او فقط یک مسیحی نیست او یک اسقف یا کارگزار و مسئول کلیسا می باشد.

درایت و عدالت طلبی امام خمینی(س) در انتخاب روز جهانی قدس، نه تنها بر مسلمانان حقیقی و بالاتر از آن بر پیروان راستین ادیان کرامت بخش ابراهیمی، بلکه بر آزادگان و مستضعفان جهان پوشیده نیست. مسیحیان و حتی یهودیان بسیاری از این اقدام جهانی و ماندگار امام راحل حمایت و پشتیبانی کرده اند.

اسقف کاپوچی مدتی اسقف قدس و ناظر مستقیم بسیاری از مسائل و مصائب مردم بی دفاع فلسطین بوده است. وی همچنین مدتی بی واسطه با شخص امام خمینی و اندیشه های وی آشنایی داشته است.

فصلنامه حضور، زمستان 1376، شماره 22)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.