کسانی که در قامت دوست، با دشمن هستند؛ امروز گوشه ای از عظمت پیوند ناگسستنی مردم و امام را ببینند و عبرت بگیرند.

یادگار امام با تشکر از استقبال باشکوه مردم خمین از وی گفت: حضور شما در این مراسم، بیش از هر چیز، خط بطلانی بر اندیشه جدایی مردم از امام است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی که عصر روز سه شنبه -‌مقارن با سالروز مبعث پیامبر ختمی مرتبت‌(ص)‌- وارد شهرستان خمین شد، با انتقاد از تفکر نابابی که در قامت دوست برای جدایی انداختن میان مردم و امام در تلاش است، گفت: حضور پرشور مردم در این مراسم همچنین خط بطلانی بر تفکری ناباب و غلط است که می‌پنداشت می‌تواند میان امام و مردم فاصله بیاندازد.

وی با بیان این‌که تدبیر امروز شما مردم، به حرکتی بزرگ دامن زد؛ گفت: کسانی که در قامت دوست، با دشمن هستند؛ امروز گوشه‌ای از عظمت پیوند ناگسستنی مردم و امام را ببینند و عبرت بگیرند.

یادگار امام با تبریک عید مبعث به مردم خمین گفت: امروز روز بزرگ مبعث، زیباترین و بزرگ‌ترین روز در تاریخ بشریت است و بزرگواری شما در کوچه‌ها و شهرهای استان مرکزی و خیابان‌های منتهی به محل برگزاری مراسم که برادر کوچک خود را مورد محبت قرار دادید؛ شیرینی دیگری به این روز می‌بخشد.

وی با تشکر مکرر از مردم خمین افزود: من هر اندازه هم که عرض ادب فراوانی نسبت به محبت مردم و مسئولان این شهر داشته باشم، نمی‌توانم گوشه‌ای از آن‌چه در دل دارم را بیان کنم.

به گزارش خبرنگار جماران، در حالی که عصر امروز به دلیل شدت استقبال مردم از حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در بدو ورود به شهر، ناگزیر مسیر پیش بینی شده حرکت ماشین ایشان و هیأت همراه تغییر پیدا کرد؛ یادگار امام خطاب به مردم خمین گفت: من از این‌که به دلیل رسیدن به موقع به این مراسم نتوانستم در مسیری حضور پیدا کنم که شما مردم در آن قرار داشتید تا دست یکایک برادران خود را بوسیده و خدمت خواهرانم عرض ادب کنم، بسیار شرمنده و مغبون هستم.

سید حسن خمینی با قرائت ابیاتی از شعری به زبان عربی در توصیف حکایت لیلی و مجنون گفت: معنای این ابیات آن است که مجنون می‌گوید: در خیابان‌ها و کوچه های دیار لیلی گذر کردم/ تک تک دیوارها و کوچه‌ها و خشت‌های آن را می‌بوسیدم/ مرا حبِ دیار به این محل نکشانده بود/ بلکه این حب کسی است که در این خانه‌ها بود.

وی با بیان این تعبیر حافظ که «دور مجنون گذشت و نوبت ماست/ هر کسی پنج روز نوبت اوست»، افزود: امام بزرگوار ما که افتخارش تمام شهرها و دیارها را دربر گرفته، به گونه‌ای که بنده کمترین، که نام او را به خود دارم، مورد محبت شما قرار می‌گیرم؛ روزی از میان همین خشت‌ها و کوچه‌ها گذر کرده و در همین قلعه شهر در مقابل هجمه دشمنان ایستاده است.

یادگار امام گفت: پدر بزرگوار حضرت امام که فردا قرار است مراسم بزرگداشت‌شان در این شهر برگزار شود، در میان شما زیسته است و ملجا این مردم بوده و در نهایت برای دفاع از حقوق همین مردم به شهادت رسیده است.

وی اظهار کرد: نام خمین نه با نام تاریخ ایران و مسلمانان، بلکه با نام تاریخ جهان گره خورد و خمین امروز یک شهر و قطعه‌ای از جغرافیا و حتی قطعه‌ای از تاریخ نیست بلکه قطعه و بخشی از عشق و علاقه یکایک مردم به پیامبر، به عنوان صاحب این روز است. امروز به خاطر نام امام، همه نگاه‌ها از جنوب آفریقا تا شرق جهان اسلام و تا هر آنجا که صدایی از آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی و مبارزه با ظلم و استبداد به گوش می‌رسد؛ به خمین متوجه شده است.

یادگار امام در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات شهر خمین اظهار کرد: خمین در طول این سال‌ها مشکلاتی داشته است که پیش از من، آقای فرماندار اشاره کردند و من نیز با این مشکلات آشنایی داشتم و از این پس باید همت آقای استاندار و تلاش برادران شما در تهران به حل این مشکلات معطوف شود، تا اول از همه بتوانیم مشکل اشتغال در این شهر را حل کنیم.

به گفته خبرنگار جماران این گفته با تشویق و تکبیر حاضران همراه شد و سید حسن خمینی پس از آن ادامه داد: شهر خمین با جمعیتی والا در استان مرکزی، سهم کمی از اعتبارات استانی و ملی را داراست و این در حالی است که نام خمین اقتضا می‌کند که دوستان ما در دولت، مجلس و در بقیه ارکان دولت، عنایت ویژه‌ای به این شهر، به ویژه به مسئله اشتغال داشته باشند.

یادگار امام با بیان این‌که پیش از این مسائل استان مرکزی و شهر خمین را در گفت و گو با استاندار مورد بحث و بررسی قرار داده است؛ بیان کرد: استاندار قول داده است که اگر نیاز طرح‌های در دست انجام، به ویژه در حوزه صنعت تأمین شود؛ بخش مهمی از مسائل مطرح را حل کند. اما این سخنان نباید تنها در حد قول و قرار باقی بماند و باید به گونه‌ای محسوس و ملموس نتایج آن را در زندگی مردم مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار جماران این بخش از سخنان یادگار امام نیز با تکبیر حضار همراه شد. سید حسن خمینی ادامه داد: مسئله دیگر شهرستان خمین، آب است و در حالی که در این شهرستان محوریت با کشاورزی است؛ ما باید تلاش کنیم که این مسئله حل شود. در این زمینه چشم‌ها به نعمت الهی هست، اما امروزه مشکل آب را با نگاه به آسمان حل نمی‌کنند بلکه باید به زمین و تدبیر زمینیان هم نگریست؛ من نیز پیگیر این مسئله خواهم بود.

وی اظهار داشت: امروز که روز مبعث پیامبر مکرم اسلام است خوب است که با بیان این روایت ارزشمند از آن حضرت، سخن خود را به پایان ببرم که «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق».

وی با بیان این‌که بالاترین ادیان، دین اسلام و کامل‌ترین و بالاترین مذاهب آن، مذهب علی‌(ع) و فاطمه(س) است؛ یادآور شد: این پیامبر ماست که به ما هشدار می‌دهد تا اخلاقی زندگی کنیم و ما باید پای‌بند به دستورات آن حضرت باشیم و دل‌ها و جان‌هایمان را از رذائل اخلاقی پاک کنیم.

یادگار امام گفت: امروز مناسب است این جمع که ان‌شاءلله همه عاشقان پیامبر هستند، همه با هم پیمان ببندیم تا از امروز یک گام ولو کوچک به سمت اخلاقی‌تر شدن حرکت کنیم و این درسی بزرگ از امام خمینی است؛ زیرا ما هر چه بیشتر به زندگی ایشان نزدیک می‌شدیم، لحظه‌ای نمی‌دیدیم که ایشان بر روی اخلاقیات پا بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.