رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیانه‌ای تاکید کرد: امام (ره) مظهر ایستادگی، مقاومت و آشتی ناپذیری در برابر استکبار و قدرت‌های زورگوی جهان است و نام و یاد او یادآور مکتب آزادی بخش اسلام است.


به گزارش ستاد خبری بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) فارس آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای به مناسبت قیام الهی 15 خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

مردم آگاه و بیدار ایران اسلامی

نیم قرن است از قیام الهی و تاریخی 15 خرداد به رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) می‌گذرد. ایران اسلامی در این نیم قرن با توکل به پروردگار متعال و فداکاری ملت، قله‌های بلند شرف، عظمت و علم را فتح کرده است.

نهضت اسلامی امام معادلات جهانی قدرت را به هم ریخت و نظام نوینی را در دنیای دو قطبی به وجود آورد. در این نظم جدید اسلام به عنوان قدرتی دینی و مردم سالار در مناسبات جهانی متجلی شد. نام امام خمینی (ره) به عنوان مصلح جهانی در قرن ما درخشید و نهضت دینی او یادآور قیام‌ انبیا و اولیای الهی شد.

اینجانب به نمایندگی از برگزیدگان شما در مجلس خبرگان رهبری در سالگرد تاریخی 15 خرداد نکاتی را به استحضار می‌رسانم:

1- اسلام ودیعه‌ای الهی است که به عنوان کامل‌ترین و آخرین دین آسمانی به دست ما رسیده است. نسل ما مفتخر است که با فداکاری و نثار خون هزاران شهید و جانباز و آزاده از این دین پاسداری کرد و نظامی الهی و مردمی، بر پایه احکام نجات بخش قرآن بنیان نهاد. حراست از دین و نظام الهی جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن وظیفه دینی و ملی است و غفلت از آن برابر است با نادیده گرفتن خون شهیدان و فداکاری آزادگان و جانبازان.

2- امام (ره) مظهر ایستادگی، مقاومت و آشتی ناپذیری در برابر استکبار و قدرت‌های زورگوی جهان است و نام و یاد او یادآور مکتب آزادی بخش اسلام و روش منش الهی و انقلابی در راستای آزادی صلاح و فلاح ملت‌های دربند است.

امام با استناد به نظریه عامه ولایت فقیه و با اتکا به آراء ملت و پشتیبانی آنان، نظامی دینی و مردم سالار بنا نهاد. به تعبیر امام راحل ولایت فقیه، فلسفه اجرای تمام احکام نورانی و حیات بخش اسلام است. ولایت فقیه، نظامی سیاسی و دینی است که خط فکری ما را از دیگر نظام‌های سیاسی جدا می‌کند. ما در سه دهه گذشته آثار معنوی و مادی این نظریه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشاهده کرده‌ایم.

هنر امام (ره) این بود که نظریه ولایت فقیه را که در لابلای کتب فقهی و علمی محجور مانده بود، زنده کرد و با نظام سازی خردمندانه و متناسب با اوضاع و احوال کنونی جهان، آن را به اجتماع عرضه نمود و در عمل ثابت کرد که می‌توان دولتی اسلامی را برپا کرد و پرچم قرآنی "اطیعوا الله و اطعیوا الرسول و اولی‌الامر منکم" را در اهتزاز نگه داشت. امام بزرگوار مراجع عالیقدر شیعه و روحانیت بزرگوار در این راه مرارت‌ها و سختی‌ها کشیده‌اند. ملت آگاه ایران رجال مذهبی و سیاسی چون شهدای گرانقدر روحانیت، مطهری، بهشتی، دستغیب، اشرفی اصفهانی،‌قاضی طباطبایی، مدنی، صدوقی، قدوسی، مفتح و باهنر و... را به عنوان پیشتازان شهادت به محضر ولی عصر (ارواحنا فداه) تقدیم کرد تا این شجره طیبه با خون پاک‌ترین فرزندان حوزه‌های علمیه آبیاری شود.

3- در دهه چهارم انقلاب اسلامی هستیم. انقلاب تثبیت شده، استبداد ریشه کن شده و نظام الهی مستقر شده است. اما تا بهره‌گیری کامل از دستاوردهای ارزشمند آن با دو موضوع مهم رو به رو هستیم:

اول: باید همت کنیم با گفتمان پیشرفت و خدمت و بسط عدالت درجامعه، به اسلامی‌تر شدن مناسبات دولت و ملت و نیز تعمیق فرهنگ و آداب اسلامی در جامعه کمک کنیم.

دوم: توفیق در این عرصه، نیازمند پشتیبانی علمای اعلام و روحانیون عزیز است که مردم را به اطاعت از احکام نورانی اسلام و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ترغیب کنند. وظیفه علمای اعلام و روحانیون عظام در این قلمرو بسیار خطیر می‌نماید.

4- ظهور بیداری اسلامی در منطقه و نهضت ضد سرمایه‌داری در اردوگاه غرب، دو رویداد مهم ونشانگر تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه وجهان است. امام (ره) فروپاشی شرق و غرب را نوید داذ و ما امروز آثار آن را می‌بینیم. تمام این فتوحات، در سایه اتحاد و برادری به دست آمده است. اتحاد رمز موفقیت‌های بزرگ در نظام اسلامی ما است.

دشمنان اسلام همواره در راه همگرایی ملت، نخبگان، روشنفکران و روحانیون اخلال می‌کنند و از این راه می‌کوشند نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند. تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، مستلزم وحدت حول محور خط امام و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وحدت، صراط مستقیمی است که باید همواره آن را پیش خود داشت.

5- گردو غبار جنگ نرم دشمن، پس از مشارکت وسیع مردمی در انتخابات مجلس نهم فرو نشسته است. مردم با هوشیاری و بصیرت، از فتنه عبور کردند. اکنون همه وفاداران به انقلاب اسلامی باید با حفظ هویت سیاسی خود، برای رفع مشکلات مردم و برون رفت از معضلات، راه حل ارائه دهند و ثابت کنند درد آشنایند و می‌خواهند مشکلات را از پیش پا بردارند. مدیران، دولتمردان و همه هواداران نظام اسلامی باید ثابت کنند که در مبارزه با فساد آشتی ناپذیرند و در حفظ بیت‌المال هیچ کوششی را فرو نمی‌گذارند. باید از رفتارهای فرسایشی و بی‌ثمر پرهیز کنند تا مبادا دشمن در شکاف به وجود آمده از این رفتارها لانه کند.

امروز همه ظرفیت‌های برآمده از اقبال به نظام اسلامی، به اقتدار ملی و بسط ید ولایت و فقیه می‌افزاید مبادا در رقابت‌ها به دنبال حذف این ظرفیت‌ها باشیم. ما حق نداریم سرعت رقابت‌ها را طوری تنظیم کنیم که خدای ناکرده به حذف آرمان‌ها بینجامد. ما باید به دنبال هم‌افزایی باشیم. رقابت‌ معطوف به هم افزایی در سپهر سیاست، به اقتدار ملی و اقتدار ولایت فقیه می‌افزاید.

و ما اینک در آستانه پنجاهمین سال حادثه ماندگار 15 خرداد 42 آن را گرامی می‌داریم و رحلت جانسوز امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به محضر امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت می‌گوییم. از ملت بزرگوار ایران می‌خواهیم در مراسم بزرگداشت این حادثه بزرگ که در سراسر کشور تشکیل می‌شود فعالانه شرکت کنند و شعائر انقلاب اسلامی را مانند همیشه پاس بدارند.

والسلام علیکم و رحمت‌الله برکاته

محمدرضا مهدوی کنی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

خرداد 1391

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.