گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

«امام؛ هویت جمهوریت اسلامی»/21

سلیمانی، دبیرکل هلال احمر: بی‌توجهی نسبت به گفتمان و اندیشه امام، جفا به نظام جمهوری اسلامی است

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، به جماران گفت: بی‌توجهی نسبت به گفتمان و اندیشه امام، جفا به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و شخصیت حضرت امام است. یعنی این نگاه غلط است و اگر خدای ناکرده اندیشه و تفکر امام خدشه‌دار شود، جفای به نظام، انقلاب و شهدایی است که جان خودشان را فدا کردند. به نظر من باید اهتمام و جدیتی به وجود بیاید که ما قدرشناس گفتمان امام باشیم و گفتمان حضرت امام را برای نسل جوان ترویج کنیم.

پایگاه خبری جماران: دبیرکل جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه امروزه ما نیاز داریم به اینکه جوانان ما با اندیشه و تفکر حضرت امام آشنایی پیدا کنند، گفت: بی‌توجهی نسبت به گفتمان و اندیشه امام، جفا به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و شخصیت حضرت امام است. یعنی این نگاه غلط است و اگر خدای ناکرده اندیشه و تفکر امام خدشه‌دار شود، جفای به نظام، انقلاب و شهدایی است که جان خودشان را فدا کردند. به نظر من باید اهتمام و جدیتی به وجود بیاید که ما قدرشناس گفتمان امام باشیم و گفتمان حضرت امام را برای نسل جوان ترویج  کنیم.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با  یعقوب سلیمانی را در ادامه می‌خوانید:

با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت کشور ما را جوانان و نوجوانانی تشکیل می‌دهند که دوره حیات حضرت امام را درک نکرده‌اند، یعنی بعد از ارتحال حضرت امام به دنیا آمده‌اند، به نظر شما مهمترین ویژگی امام برای معرفی به این نسل جامعه چیست؟

سؤال خوبی را مطرح کردید. امروزه ما نیاز داریم به اینکه جوانان ما با اندیشه و تفکر حضرت امام آشنایی پیدا کنند. شاید یکی از مواردی که می‌تواند تحقق بخش این موضوع باشد، تبیین افکار و اندیشه حضرت امام در محافل و مجالس است. کار خوبی که در سالگرد ارتحال حضرت امام اتفاق می‌افتاد، تمرکز روی جوانان و حضور جوانان  در مراسم‌ها و مناسبت‌ها بود.

حضرت امام بنیانگذار انقلاب و نظام بود و همه مدیون حضرت امام هستند و امروزه راه، مشی و خط امام توسط مقام معظم رهبری دنبال می‌شود. امروز در ترویج اندیشه و تفکر امام باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. ترویج اندیشه و تفکر حضرت امام مانایی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنبال دارد، ولایت به نوعی زیر سؤال می‌رود.

در رسانه‌های ما باید یک مهندسی شود. صرفا مؤسسه مطبوعاتی جماران مسئولیت ترویج اندیشه و تفکر امام را ندارد و همه باید به نوعی جایگاهی را در مؤسسه و خبرگزاری خودشان ایجاد کنند؛ یعنی این نگاه تعمیم پیدا کند و یک نگاه جمعی اتفاق بیفتد. عزیزانی که سیاستگذار هستند و ساماندهی می‌کنند، خیلی باید روی این موضوع تعمق و توجه داشته باشند. امروز ما نیاز داریم که جوان را باور کنیم و نیاز دایرم که جوان ما با تفکر امام آشنایی پیدا کند؛ که بقای نظام مقدس جموری اسلامی، بستگی به همین فداکاری و رشادت‌ها دارد.

 

به نظر می‌رسد یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(س) «اعتماد به مردم» بود. چطور می‌توانیم این ویژگی امام را برای جامعه تبیین و ترویج کنیم؟

یک جمله‌ای از حضرت امام در ذهن من هست که اتکاء کلام حضرت امام به «مردم» بود. همیشه توصیه امام به مدیران، مسئولین و دست‌اندرکاران نظام این است که هوای مردم را داشته باشید و خادم مردم باشید. در گفتمان، اندیشه و مشی امام همیشه این بود که پایبند به مردم باشید.

 

یادگار امام در یکی از سخنرانی‌های اخیر خودشان از غفلت نهادهای فرهنگی نسبت به امام، گلایه داشتند. ارزیابی شما از پرداختن نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها به افکار، اندیشه و سیره امام چیست؟ چه کار کنیم که این نگرانی برطرف شود؟

اصلا بی‌توجهی نسبت به گفتمان و اندیشه امام، جفا به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و شخصیت حضرت امام است. یعنی این نگاه غلط است و اگر خدای ناکرده اندیشه و تفکر امام خدشه‌دار شود، جفای به نظام، انقلاب و شهدایی است که جان خودشان را فدا کردند. به نظر من باید اهتمام و جدیتی به وجود بیاید که ما قدرشناس گفتمان امام باشیم و گفتمان حضرت امام را برای نسل جوان ترویج  کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.