گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

محمدرضا عارف: مهمترین مساله ما در حوزه اقتصاد و معیشت است/ باید در مجلس افرادی باشند که شرایط را درک کرده و راهکار داشته باشند

محمدرضا عارف رئیس بنیاد ایرانیان به خبرنگار جماران گفت: باید در مجلس افرادی باشند که شرایط را درک کرده و برای برون رفت از شرایط راهکار داشته و خیلی دنبال شعار نباشند.

محمدرضا عارف رئیس بنیاد ایرانیان که با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت به خبرنگار جماران گفت: شرکت در انتخابات حق طبیعی و ملی ما است. 

وی افزود: ما در یک خانواده به نام کشور زندگی می‌کنیم که نسبت به آن مسئولیت مشترک داریم و باید مسئولیت خود را انجام دهیم.

عارف گفت: نمایندگان مجلس باید شایستگی‌های عمومی و مسئولیت‌های خود را پذیرفته و شرایط و اولویت کشور را بپذیرند.

وی تاکید کرد: امروز مهمترین مساله ما در حوزه اقتصاد و معیشت است، در روابط خارجی با مشکلات جدی روبرو هستیم.

عارف گفت: باید در مجلس افرادی باشند که شرایط را درک کرده و برای برون رفت از شرایط راهکار داشته و خیلی دنبال شعار نباشند.

نماینده تهران در مجلس دهم گفت: در مجالس گذشته بعضا همکاران و نمایندگان بیشتر دو دغدغه دارند؛ ابتدا در نطق‌های خود طوری صحبت کنند که به آن‌ها دوباره رای داده شود و اینکه هیات‌های نظارت و شورای نگهبان از عملکرد آن‌ها راضی بوده تا تایید صلاحیت شوند.

محمدرضا عارف در پاسخ به سوال خبرنگار جماران مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاد مردم از شور و هیجان لیست امید به بی‌اعتمادی رسیدند، گفت: وی درباره توصیه خود برای حضور مردم در انتخابات گفت: با قهر کردن و کنار کشیدن از انتخابات مساله‌ای حل نمی‌شود بلکه تشدید هم می‌شود. مردم اگر در انتخابات شرکت نکنند، آن اتفاقی رخ می‌دهد که آن‌ها نمی‌خواهند، پس رای بدهند.

وی خاطرنشان کرد: توقع مردم از نهادهای حاکمیتی و نظارتی این است که اجازه دهند در چارچوب قانون افراد واجد شرایط کاندیدا شوند؛ اگر مردم احساس کنند کاندیداها با یک نوع گزینش در هیات‌های اجرایی و هیات نظارت وارد عرصه رقابت می‌شوند، مردم استقبالی نمی‌کنند. 

وی اضافه کرد: باید نخبگان سیاسی ریشه‌یابی کرده که چرا سرمایه اجتماعی جذب شده در سال‌های ۹۲ و ۹۴ به خصوص در بین جریان اصلاحات از دست رفت؛ این مساله جدی است که بخشی از آن به درون جبهه برمی گردد و باید در وهله اول جبهه اصلاحات عملکرد خود را ارزیابی کند مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاد این سرمایه اجتماعی بی نظیر در انتخابات مجلس دهم در تهران به طور کامل به لیست امید رای دادند و بعد در انتخابات ۹۸ اتفاق دیگری رخ داد. 

عارف گفت: متاسفانه در این موضوع باید نگاهی به نهادهای نظارتی و اجرایی داشت. شاید تلقی این بوده که مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۴ از جریان اصلاحات فاصله گرفته و رای نمی‌دهند لذا دریچه‌های نیمه باز برای حضور جریان اصلاحات را بستند. 

عارف گفت: ما در این جا گلایه جدی از نهادهای حکومتی و نظارتی داریم که نباید به جای مردم تصمیم گیری کنند و به جای این رویکرد راهبردهای مقام معظم رهبری را نصب العین قرار دهند.

وی افزود: چرا رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد توجه جدی مسئولان قرار نمی‌گیرد؟ اگر این مساله حل شود دیگر نیازی به تشویق مردم برای شرکت در انتخابات نیست چون درک مردم بالاتر از مسئولان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم همواره در طول ۴۰ سال گذشته پشتوانه کشور و انقلاب بودند انشالله در انتخابات آینده این مسائل حل شود تا به جای آن که سعی شود در دو سه ماه منتهی به انتخابات، مردم با وعده و وعید پای صندوق‌های رای بیایند، آن‌ها داوطلبانه در انتخابات شرکت کنند.

عارف در خصوص انتخابات ۱۴۰۴ گفت: باید همیشه برای همه انتخابات‌ها حضور و آمادگی داشت لذا در فضای صمیمی چالش‌ها و مشکلات و تنگ نظری‌ها را بررسی کرده و برای آخرین بار این موضوع حل شود تا حق مردم به رسمیت شناخته و مردم هم مسئولیت خود را به رسمیت بشناسند. به نظرم باید خیلی از مسائل حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.