گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

علی لاریجانی: امام خمینی(س) حل مسائل کشور و پیشرفت کشور را در همراهی مردم با حکومت می‌دانستند/ باید نهاد انتخابات را محترم شمرد/ نکات رهبری در خصوص «امنیت انتخابات» و «صیانت از رأی مردم» باید در انتخابات ظهور داشته باشد

علی لاریجانی به خبرنگار جماران گفت: وقت گزینش‌ها سپری شده ولی نکاتی که رهبری در خصوص «امنیت انتخابات» و «صیانت از رأی مردم» فرمودند، باید خیلی ظهور داشته باشد.

پایگاه خبری جماران: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام خمینی(س) حل مسائل کشور و پیشرفت کشور را در همراهی مردم با حکومت می‌دانستند، گفت: مشکلاتی وجود دارد ولی به نظر من باید نهاد انتخابات را محترم شمرد و مردم در انتخابات حضور داشته باشند. با همه کاستی‌هایی که وجود دارد، ولی اصل انتخابات نباید تضعیف شود.

خبرنگار جماران در راهپیمایی 22 بهمن گفت‌وگویی با علی لاریجانی داشته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

در اندیشه و عمل امام خمینی(س)، جایگاه مردم کجا بود؟

مسأله محوری بود؛ حل مسائل کشور و پیشرفت کشور را در همراهی مردم با حکومت می‌دانستند. یعنی جدای از اقتدار ملی، حل مسائل هم در گرو همراهی مردم است.

 

اهتمام امام به نقش و جایگاه مردم، در کدام عرصه‌ها بیشتر تبلور پیدا کرد؟

زمان حضرت امام؟

 

در طول 45 سال گذشته؛ یعنی هم در زمان حیات امام و هم 35 سالی که از رحلت ایشان گذشته است.

در حضور اجتماعی مردم و انتخابات؛ گاهی فراز و فرود داشته ولی در کل، یکی از صحنه‌هایی که حضور مردم ظهور می‌کند صحنه‌هایی مثل راهپیمایی 22 بهمن است.

 

توجه به رأی مردم در زمان حیات حضرت امام چقدر با وضعیت انتخابات‌های اخیر همخوانی و سازگاری دارد؟

مشکلاتی وجود دارد ولی به نظر من باید نهاد انتخابات را محترم شمرد و مردم در انتخابات حضور داشته باشند. با همه کاستی‌هایی که وجود دارد، ولی اصل انتخابات نباید تضعیف شود.

 

با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا انتخابات اسفند ماه زمان باقی است، چه توصیه‌ای که مسئولین برگزاری انتخابات دارید که بتوانند مردم را به حضور در این انتخابات تشویق و ترغیب کنند؟

وقت گزینش‌ها سپری شده، ولی نکاتی که رهبری در خصوص «امنیت انتخابات» و «صیانت از رأی مردم» فرمودند، باید خیلی ظهور داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.