در بخشی از بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت 22 بهمن آمده است: حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و همچنین در دیگر میدان‌های مجاهدت نشان داده است که مشکلات اقتصادی و معیشتی گرچه در تدبیر و مدیریت زندگی اخلال ایجاد کرده است؛ اما در«تحلیل»، این مردم فهیم دچار اشتباه محاسباتی نشده‌اند و نخواهند شد. شایسته است کارگزاران سخت کوش نظام با درک شأن و کرامت ملت، بیش از پیش خدمتگزار و خادم این ملت شریف باشند و با تمرکز و توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات پیش روی مردم بپردازند.

به گزارش جماران از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، راهپیمایی 22 بهمن را مشت محکمی بر دهان بدخواهان ملت ایران و نوید پیروزی و نصرت الهی برای دوستان ایران اسلامی عنوان کرد.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به دو انتخابات پیش رو آمده است: نامزدهای نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از هم اکنون قدردان این ملت فهیم باشند و با خدای خود عهد ببندند که حق این ملت را با همه وجود بشناسند و ادا کنند.

لوگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی در ایران که به رهبری یک مرجع دینی و با حضور گسترده مردمی به پیروزی رسید، در حقیقت قیامی علیه تمام مظاهر فساد ابرقدرت‌های شرق و غرب بود.

منطقِ مبنایی و مکتبی انقلاب اسلامی «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَهِ الوُثقىٰ» بود. و این منطق به ما آموخت که ایمان بالله به تنهایی کفایت نمی‌کند و بدون کفر به طاغوت، نمی‌توان به دستاویز محکم الهی تمسک جست.

ما با انقلاب اسلامی‌مان خواستار حاکمیت «الله» شدیم و امروز گرچه همه طاغوت‌های دنیا و در رأس آنان، آمریکا، بر ضد اسلام خواهی و ظلم ستیزی مردم مسلمان ایران، توطئه چینی می‌کنند؛ ولی ملت انقلابی با اتکای به امداد و نصرت الهی ثابت قدم و استوارند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پاسداشت مقام منیع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی – رحمت الله علیه – بر روح بلند آن عبدصالح خدا و شهدای گرانقدر راه آزادی درود می‌فرستد و اعلام می‌دارد:

۱- استقلال هویّت ایمانی مردم ایران از اندیشه‌های مادی و ضد دینی، ایران را در مبارزه با طاغوت به پیروزی رساند و توان دین در اداره جامعه را آشکار ساخت. برای ساختن ایران اسلامی باید فرهنگ، اقتصاد و سیاست تماماً رنگ دینی داشته باشند و مدیران و مسئولان بدانند، پیشتازی و پیش‌رانی در علم و تمدّن جهانی و تحقق حیات طیّبه در التزام فکری و عملی به دین و هویت ایمانی است.

۲- مردم مؤمن و انقلابی، کارگردان و طراح اصلی میدان سیاست هستند و هیچ گاه سیاست زده و بازی خورده نخواهند شد. ایمان، اخلاص و تفکر صریح و قاطع انقلابی آن‌ها هرگونه انحراف و لغزش که در برخی عملکردهای کارگزاران نظام سیاسی واقع شده است را به دور از ذات پاک انقلاب تحلیل می‌کند و به همین دلیل اصل نظام و انقلاب اسلامی و ولایتمداری را هویت اصلی خود می‌دانند و حاضرند در راه صیانت و پاسداری از آن، مؤمنانه ایثار و فداکاری کنند.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و همچنین در دیگر میدان‌های مجاهدت نشان داده است که مشکلات اقتصادی و معیشتی گرچه در تدبیر و مدیریت زندگی اخلال ایجاد کرده است؛ اما در«تحلیل»، این مردم فهیم دچار اشتباه محاسباتی نشده‌اند و نخواهند شد. شایسته است کارگزاران سخت کوش نظام با درک شأن و کرامت ملت، بیش از پیش خدمتگزار و خادم این ملت شریف باشند و با تمرکز و توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات پیش روی مردم بپردازند.

۳- آمریکای جنایتکار که پی به ناتوانی خود در شکست ملت ایران برده است و توان درگیری مستقیم با ایران را ندارد، سال‌هاست با آشفته‌سازی امنیت منطقه تلاش دارد از قدرت یافتن گفتمان انقلاب اسلامی و تحقق بیداری اسلامی جلوگیری کند. حوادث این روزهای جهان و رسوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از عملیات «طوفان الاقصی» نشان داد، هژمونی آمریکا در منطقه و حتی در جهان آسیب بسیار جدی دیده است و این افول به زودی سقوط را نیز برای آن جنایتکاران در پی خواهد داشت. این تنها بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی است و قاطعانه می‌توان اعلام داشت که اراده الهی، ادامه این پیروزی هاست و به شرط استقامت، راه تا فتح قله‌های پیروزی نزدیک و دست یافتنی است.

۴- امسال دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم. مردم حق و تکلیف خود در انتخابات را می‌شناسند و إن‌شاءالله با انتخاب اَصلح، برگ زرین دیگری را در دفتر انقلاب ثبت خواهند کرد. نامزدهای نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از هم اکنون قدردان این ملت فهیم باشند و با خدای خود عهد ببندند که حق این ملت را با همه وجود بشناسند و ادا کنند.

۵- راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و جشن بزرگ انقلاب در سراسر کشور، هر سال مشت محکمی بر دهان بدخواهان ملت ایران و نوید پیروزی و نصرت الهی برای دوستان ایران اسلامی است. جهان گرچه هر سال حضور پرشکوه ملت ایران را با حیرت و بهت به نظاره نشسته است؛ اما شیاطین داخلی و خارجی همچنان سعی در کمرنگ کردن عظمت حضور مردم دارند. مردم شریف ایران، امسال نیز با حضور چشمگیر خود، ضعف تحلیل و فهم نادرست آنان از حقیقت قدرت مردم را آشکار می‌کنند و نشان می‌دهند از شـعار اصلـى انقلاب، «اسـتقلال، آزادى، جمهـورى اسلامى»، با استقامت و اقتدار صیانت می‌کنند.

از خدا‌وند متعال می‌خواهیم برکات و هدایت خود را بر همه‌ی ما نازل بفرماید و ما را در ظل توجهات حضرت ولیعصر – ارواحنا لتراب مقدمه الفداء – و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری – مدظله العالی – به سوی قله‌های افتخار، راهنمایی و همراهی بفرماید. إن‌شاءالله

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.