گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

«امام؛ هویت جمهوریت اسلامی»/17

باهنر: امام در بالاترین سطح به مردم اعتماد داشت/ ایشان به توده مردم اتکا داشت

اکنون چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب است و با این وجود هنوز هم مقام معظم رهبری هر سال در 14 خرداد و سالگرد رحلت امام راحل ابعاد جدیدی از ژرف نگری ایشان را مطرح می کنند و خودشان هم مدعی هستند که ما هنوز حق امام ادا نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:

محمدرضا باهنر  در حاشیه تجدید میثاق اعضای مجمع تشخیص مصلحت با آرمان های امام راحل در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: حضرت امام ابعاد متعدد و متنوعی داشتند و روی هر کدام از این ابعاد خیلی می توان کار شود. اکنون چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب است و با این وجود هنوز هم مقام معظم رهبری هر سال در 14 خرداد و سالگرد رحلت امام راحل ابعاد جدیدی  از ژرف نگری ایشان را مطرح می کنند و خودشان هم مدعی هستند که ما هنوز حق امام ادا نشده است.

او افزود: یکی از ویژگی های امام اتکای جدی ایشان به کل توده مردم بود این که می فرمودند «میزان رای ملت است»  یا «جمهوری اسلامی نه یک کلمه و یک کلمه زیاد» بر همین اساس بود. یا مراجعه ایشان  به آرای عمومی علی رغم مشورت بسیاری از نزدیکانشان تنها دو ماه پس از پیروزی انقلاب برای تعیین نو حکومت بر همین مبنا بود. اینها مواردی اسثنایی بود که مشاوران نزدیک امام هم آن زمان علت آن را متوجه نمی شدند اما حاکی از ژرف نگری امام بود.

باهنر با بیان این که «پیر چیزی در خشت می بند که جوان در آینه نمی بیند»، افزود:  آنچه که امروز جایش خالی است این است که امام علاوه بر این که اصناف را می پسندیدند،  به توده مردم اتکا داشتند و اعتمادی که به مجموعه مردم داشتند، در بالاترین سطح اعتماد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.