گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

هادی صادقی: تا رسیدن به ایده‌ها و بلندای فکر امام راه درازی در پیش داریم/ امیدوارم روزی برسد که بگوییم 90 درصد از فرمایشات ایشان محقق شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، به جماران گفت: ممکن است در مقام اجرا درست عمل نشود ولی مهم این است که مسیری که برای حرکت دستگاه قضایی ریل‌گذاری شده، همان مسیری است که حضرت امام خواهان آن بودند. امیدوارم روزی برسد که بگوییم 90 درصد از فرمایشات ایشان محقق شده است؛ الآن فاصله داریم ولی ان شاء الله چشم‌انداز روشنی داریم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به اینکه تا رسیدن به ایده‌ها و بلندای فکر امام راه درازی در پیش داریم، گفت: امیدواریم با کاهش برخی مشکلاتی که دستگاه قضایی با آنها مواجه است، از منابع مالی و انسانی گرفته تا مسائل دیگری که مربوط به بیرون دستگاه قضایی است مثل تولید پرونده، اختلافات زیاد و کثرت جرائم اصلاح شود تا ان شاء الله به آن آرمان‌ها نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی در خصوص اینکه چه مقدار از فرمایشات امام خمینی(س) در دستگاه قضایی محقق شده است، به خبرنگار جماران گفت: حقیقتا منویات امام درباره قضا و دستگاه قضایی خیلی بلند است. فرمان هشت ماده‌ای امام بسیار روشنگر ایده‌های ایشان  و بلندای فکر ایشان است؛ ما تا بخواهیم به آنجا برسیم، هنوز راه درازی در پیش داریم ولی می‌توان گفت در آن مسیر در حرکت هستیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به اینکه برخی از منویات امام خمینی(س) تبدیل به قوانین در حال اجرای ما شده است، افزود: ممکن است در مقام اجرا درست عمل نشود ولی مهم این است که مسیری که برای حرکت دستگاه قضایی ریل‌گذاری شده، همان مسیری است که حضرت امام خواهان آن بودند. امیدوارم روزی برسد که بگوییم 90 درصد از فرمایشات ایشان محقق شده است؛ الآن فاصله داریم ولی ان شاء الله چشم‌انداز روشنی داریم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با کاهش برخی مشکلاتی که دستگاه قضایی با آنها مواجه است، از منابع مالی و انسانی گرفته تا مسائل دیگری که مربوط به بیرون دستگاه قضایی است مثل تولید پرونده، اختلافات زیاد و کثرت جرائم اصلاح شود تا ان شاء الله به آن آرمان‌ها نزدیک شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.