گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت‌الله صدیقی: عجین کردن «جمهوریت» و «اسلامیت» بزرگترین کار امام بود

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، به جماران گفت: امام برای بقای اسلام، بار را روی دوش مردم گذاشت. امروز بحمدالله ولایت فقیه محور است؛ ولی تحقق عینی ولایت فقیه بدون مردم ممکن نبود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینه امام خمینی(س) پرچم غدیر را به دست مردم بلند کرد، گفت: امام برای بقای اسلام، بار را روی دوش مردم گذاشت. امروز بحمدالله ولایت فقیه محور است؛ ولی تحقق عینی ولایت فقیه بدون مردم ممکن نبود.

آیت‌الله کاظم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران در خصوص مهمترین مبانی اندیشه امام خمینی(س)، اظهار داشت: امام خمینی(س) کاری کرد که در تاریخ سابقه ندارد؛ و آن پیوند دادن مردم با حکومت دینی بود. بعد از حضرت امیر(ع) پرچم غدیر به زمین افتاد و مهمترین کار امام این بود که پرچم غدیر را به دست مردم بلند کرد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امام خمینی(س) «جمهوریت» و «اسلامیت» را طوری عجین کرد که که کل دنیا هم نتواند آنها را از همدیگر جدا کند. این بزرگترین کاری بود که می‌توان گفت معجزه اسلام، قرآن و ولایت است.

وی افزود: امام برای بقای اسلام، بار را روی دوش مردم گذاشت. امروز بحمدالله ولایت فقیه محور است؛ ولی تحقق عینی ولایت فقیه بدون مردم ممکن نبود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.