قالیباف رییس مجلس در پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: تجربه‌ گران سنگ تاریخ به ما می‌آموزد که صلح تنها از مسیر تحقق عدالت و حمایت از حقوق قربانیان ظلم و جنایت می گذرد. آنچه این روزها در فلسطین شاهد آن هستیم نمونه‌ای آشکار از سیاست ریاکارانه و منحرف ایالات متحده آمریکا و همفکران غربی آن در حمایت از تجاوزگری خون ریزی دفاع مطلق از ظالم و انکار قطعی واقعیت های تاریخی و تمدنی فلسطین است.

به گزارش خبرنگار جماران؛ در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) که با حضور رئیس مجلس و نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی شروع به کار کرده است، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ابتدا به سخنرانی پرداخت.

متن کامل سخنرانی را در شرح زیر است:

در ابتدا مفتخرم مراتب خرسندی خود را از حضور در جمع همکاران خویش از مجالس کشورهای اسلامی در پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین ابراز کنم. فرصت حاضر را غنیمت شمرده و از اقدامات شایسته مجلس ملی الجزایر به ویژه برادر گرامی‌ام جناب آقای ابراهیم بوغالی و همچنین از قریشی نیاس و همکاران ایشان برای هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری این نشست قدردانی کنم. همچنین از قبول دعوت برادران گرامی‌ام حموده صباغ رئیس محترم مجلس سوریه و المندلاوی رئیس  مجلس عراق و تمام نواب روسای مجالس و نمایندگان و مهمانان  حاضر در این جلسه به دلیل حضور گرم‌شان و اهتمام‌شان جهت رسیدگی به فاجعه‌ی انسانی  موجود در غزه تقدیر و تشکر دارم.

آنچه امروز در نوار غزه در جریان است مایه نگرانی و شرمساری عمیق بشریت و ظلمی مضاعف به ملتی است که بیش از هفت دهه تحت شرایط تجاوز و اشغال از هرگونه حقوق و کرام انسانی خویش محروم بوده است. هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در قبال جنایات شنیع گسترده و خونبار در حال وقوع توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه و آثار و تبعات  سهمگین آن بر صلح و امنیت  منطقه و جهان بی‌اعتنا باشد. موضوع فلسطین و اشغال 75 ساله این سرزمین اسلامی و آواره کردن  ساکنان اصلی و سرکوب و تحقیر فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و نوار غزه مساله‌ای مربوط به فلسطین و رژیم جعلی اسرائیل یا مساله‌ای بین مسلمانان و رژیم صهیونیستی نیست بلکه در نگاه ارزشی و وجدانی مساله اهانت به کل  بشریت و جامعه بین‌المللی است. 

بیش از هفت دهه است که یک ملت بزرگ و ریشه دار در تاریخ  سرزمین فلسطین به عنوان قربانی قطعی اجرای سیاست‌های استعماری شاهد اشغال سرزمین پدری خود بوده و از دستیابی به اساسی‌ترین حقوق حقّه خویش به ویژه حقّ تعیین سرنوشت و دیگر حقوق بنیادین بشر محروم مانده است. طی این دوره طولانی که فلسطین را به دیرینه‌ترین بحران دوره معاصر تبدیل کرده است رژیم اشغالگر صهیونیستی با بهره‌مندی  کامل از حمایت  همه جانبه و فراگیر ایالات متحده آمریکا و همدستان غربی آن نه تنها شنیع‌ترین جنایات شامل  جنایت  جنگی جنایت علیه  بشریت پاکسازی قومی تبعیض نژادی و جنایت نسل کشی را علیه مردم مظلوم  فلسطین مرتکب گردیده بلکه به عنوان کود فاسد و نازپرورده تحت حمایت منظومه سیاسی غرب و کانون بحران سازی در منطقه از هرگونه پاسخ گویی مسؤولیت پذیری و کیفر نیز مصون مانده است. چنین وضعیتی بدون تردید هر انسان اندیشمندی را به یاد  دوره‌ای از تاریخ  معاصر می‌اندازد که داعیان روشنگری و تمدن در غرب حق انسان بودن را فقط از آن  ملت‌هایی خاص در حوزه های  جغرافیایی  خاص می‌دانستند و به همین دلیل هر گونه جنایت علیه  سایر انسان‌ها در دیگر نقاط  جهان از جمله استعمار برده‌داری تجاوز تبعیض نژادی نسل کشی و غیره را مباح برمی‌شمردند متاسفانه همان منظومه  فکری و ارزشی در غرب با توسل  به زور و در کمال بی عدالتی نطفه‌ی موجودیتی نامشروع به نام رژیم صهیونیستی را در منطقه ما به ثمر رساند که از بدو شکل گیری همان سیاست و منش سخیف خودبینانه و تبعیض آمیز را در مورد مردم بی پناه و تحت  ظلم فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان منطقه ما جاری و ساری ساخته است. بر این اساس به باور ما در بررسی شرایط  جاری در فلسطین و به منظور دستیابی به یک وحدت نظر برای  سازمان دهی  یک حرکت دسته جمعی منسجم برای پاسخ گویی جدی به جنایات  صهیونیست‌ها در فلسطین به ویژه در غزه باید به موارد  مشروحه زیر توجه کافی معطوف بداریم. 

تردید نداشته باشیم که همچنان هدف اصلی از تاسیس دولت صهیونیستی در منطقه ایجاد دولت موعود صهیونیستی از نیل تا فرات از طریق اجرای پروژه استعماری خاورمیانه بزرگ است که تغییر اساسی مرزهای ملی کنونی در غرب آسیا هم سو با منافع استکبار جهانی و کیان صهیونیسم از جمله اهداف نامبارک آن است. تجربه تاریخی قطعاً موید اراده و برنامه  قطعی رژیم جعلی اسرائیل در ردّ هر گونه اقدام برای  تاسیس  یک دولت  فلسطینی در سرزمین‌های  اشغالی تغییر بافت جمعیتی در سرزمین های اشغالی  فلسط به نفع  صهیونیست‌ها از جمله از طریق  کوچاندن  فلسطینی‌های  ساکن در اراضی  اشغالی به دیگر مناطق در منطقه و حل کردن  تدریجی و آمیب گونه‌ی سرزمین‌های متخلخل  تحت  حاکمیت  فلسطینی‌ها در درون  خود می‌باشد.

امری که مقامات رسمی و روحانیون افراطی صهیونیست بارها مورد تاکید قرار داده اند این است که هر فلسطینی خواه نوزاد خواه کودک چه زن چه مرد جوان یا کهنسال دشمن  قطعی رژیم جعلی اسرائیل و محکوم به نابودی و فنا است. این دیدگاه باید آبشخور و منشاء اصلی  کلیه سیاست‌های  شیطانی  این رژیم شیطانی در قبال  فلسطین و مسلمانان  منطقه در نظر گرفته شود. 

تجرب تاریخی کشورهای مسلمان در شناسایی رژیم تجاوزگر اسراییل و تعامل با آن به ویژه طرح های عادی‌سازی مانند  پیمان ابراهیم به خوبی بی فایده و خسارت بار بودن  چنین اقداماتی برای هویت ملی و فرهنگی و حاکمیت سیاسی این کشورها را به اثبات رسانده‌ است. اصولاً رژیم  صهیونیستی به عنوان دشمن ذاتی اسلام و امت اسلامی برقراری رابطه با همه کشورهای منطقه را به مثابه ابزاری صرف برای  نفوذ و تضعیف  قطعی آنان برای  پیشبرد  سیاست  همیشگی و بنیادین غصب سرزمین‌های اسلامی و تغییر ماهیت و نقشه جهان اسلام در نظر می گیرد. 

به باور ما دلیل اصلی موافقت این رژیم مکار با طرح‌هایی مانند پیمان ابراهیم نوعی یارگیری شیطنت آمیز علیه  استقلال و حاکمیت سیاسی فلسطین و تضعیف  جبهه ی  حامیان حق تعیین سرنوشت فلسطینیان است. بر کسی پوشیده نیست که نتیجه اجرای چنین طرح هایی ایجاد فرقه در صفوف واحد حمایت از آرمان  فلسطین در جمع  کشورهای  اسلامی بوده است. رژیم صهیونیستی برای حفظ بقای خود و نابودی مخالفان خویش از ارتکاب هیچ جنایتی فروگذار نمی کند.

 

تأسیس رژیم صهیونیستی با ترور، نسل کشی و تجاوز بوده است

 

تأسیس این رژیم با ترور، نسل کشی و تجاوز بوده و ادامه حیات  آن نیز منوط  به تکرار ارتکاب  همین گونه اعمال است. تهدیدات  مکرر مقامات رژیم صهیونیستی در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله بمب هسته ای علیه فلسطینیان از جمله اظهارات اخیر وزیر کابینه نتانیاهو استفاده مکرر این رژیم این مشروع از بمب‌های فسفری اقدام برای  جابه جایی  اجباری فلسطینیان از سرزمین  مادری  خود ادامه سیاست غصب سرزمین های فلسطینی و شهرک سازی در آنها و تلاش برای نسل کشی فلسطینیان همگی نشان دهنده ماهیت ددمنشانه و غیرانسانی  این رژیم علیه  موجودیت  فلسطین و کل  کشورهای  منطقه است. از چنین موجودیتی انتظار رفتار مسؤولانه توهمی بیش نخواهد بود. 

هیچ سیاست عملی نزد رژیم صهیونیستی برای  پایان  درگیری در درازمدت و توقف  پایدار  خشونت ها قابل  رصد و پیش بینی نیست زیرا این رژیم  جعلی اصولاً بقای  خود را بر استمرار سیاست  تجاوز و منازعه در منطقه استوار ساخته است. 

به همین دلیل ضمن حفظ  تنش در کلیه مرزهای خود و در داخل سرزمین‌های  اشغالی فلسطین هر گونه حرکت به سمت  دستیابی به راه حلی پایدار را عملاً محال و ناممکن می‌سازد. واقعیت تلخ دیگر دوران ما بی فایده بودن دل بستن به نقش آفرینی سازمان  ملل  متحد درحل مشکل تجاوز و اشغال گری در فلسطین است. بی عملی شورای امنیت بی توجهی کامل سازمان ملل متحد به انجام اصلاحات اساسی اقتصادی و اجرای  سیاست های توسعه ای جدی در کرانه باختری و نوار غزه و عدم حمایت مالی کشورهای غربی از فلسطین در مقابل حمایت تمام قد آنان از رژیم صهیونیستی از جمله دلایل ناکامی و ناامیدی مردم  فلسطین شناسایی می شود. 

وضعیت مطلوب برای رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و کرانه غربی ادامه وضعیت بلاتکلیفی فعلی از حیث تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی تداوم سیاست غیرقانونی  شهرک سازی با هدف تضعیف هرچه بیشتر یکپارچگی سرزمینی و حاکمیت سیاسی فلسطینیان بر اندک سرزمین های باقیمانده تحت حاکمیت آنان ممانعت از وحدت گروه های فلسطینی ادامه تحمیل  شرایط  تحریم بر مردم  فلسطین و استمرار توسعه نیافتگی آنان با هدف نهایی تملک کامل این سرزمین ها است. 

باور قطعی ما این است که تحلیل واقعی شرایط در فلسطین و برنامه ریزی برای هرگونه اقدام برای رهایی بخشی مردم  مظلوم  فلسطین از چنگال کیان صهیونیسم حتماً باید با نظرداشت واقعیت های پیش گفته انجام گیرد. 

 

ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود از حق  دفاع برخوردار است

 

ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود بی تردید از حق  دفاع و مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوز برخوردار است و این یک حق ذاتی است که ملت فلسطین برای اعمال آن باید با بهره مندی از استقلال و بلوغ کامل در مورد آن تصمیم گیری کند و در این زمینه نیز نباید از هیچ کس اجازه بگیرد. 

مقابله قاطعانه با سیاست‌های خشن و ضد انسانی رژیم جعلی اسرائیل باید ادامه یابد و باید توجه داشته باشیم که فرافکنی های  مذبوهانه مظلوم نمایانه و گمراه کننده‌ی رژیم  غاصب صهیونیستی نباید در این عزم ما خلل ایجاد کند. در شرایط جاری هیچ یک از ما نباید این واقعیت مسلم را که عملیات طوفان الاقصی حرکت  خودجوش و طبیعی  ملت  فلسطین برای  دفاع از حقوق  ذاتی و واکنشی طبیعی به ظلم و تعدی و تجاوز  اشغالگران علیه مردم  بی‌دفاع  فلسطین بوده است از نظر دور دارد.

تجربه‌گران سنگ تاریخ به ما می‌آموزد که صلح تنها از مسیر تحقق عدالت و حمایت از حقوق قربانیان ظلم و جنایت می گذرد. آنچه این روزها در فلسطین شاهد آن هستیم نمونه‌ای آشکار از سیاست ریاکارانه و منحرف ایالات متحده آمریکا و همفکران غربی آن در حمایت از  تجاوزگری خون ریزی دفاع  مطلق از ظالم و انکار  قطعی  واقعیت های  تاریخی و تمدنی  فلسطین است. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حامی همیشگی صادق آرمان  فلسطین و کنشگری مسئول در قبال صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی ضمن تاکید بر موضع  اصولی خود در حمایت از حق  قانونی و مشروع  دفاع و مقاومت در برابر  اقدامات تجاوزکارانه ضد بشری و ضد اسلامی صهیونیست‌ها در فلسطین تاکید می‌کند که حامیان این رژیم باید هر چه سریع تر این موجودیت شرور را از ادامه جنایات های خود علیه غیرنظامیان بی پناه در غزه و دیگر مناطق  فلسطین اشغالی باز دارند چرا که این تنها راه جلوگیری از گسترش  بحران و درگیری در منطقه است که با وجود تلخی بسیار می تواند به بروز تحولاتی شگرف که لزوماً به نفع تجاوزگر نخواهد بود بیانجامد. 

در پایان امیدوارم این نشست ضمن محکومیت قاطعانه جنایات رژیم صهیونیستی و تجدید حمایت جدی از آرمان فلسطین به اتخاذ موضعی واحد و برداشتن  گام هایی عملی اثربخش و هماهنگ در فعال سازی همه‌ی  اهرم های  فشار علیه صهیونیست‌ها از جمله تحریم سیاسی و اقتصادی گسترده علیه  این رژیم متجاوز تشکیل  یک کمیته حقیقت یاب برای رسیدگی به جنایات  اخیر ارتکاب شده توسط صهیونیست‌ها در باریکه غزه و دیگر مناطق  فلسطین اشغالی تاسیس  سازوکاری حقوقی به منظور  مستندسازی جنایات صهیونیست ها در غزه جهت بهره برداری های بعدی در سطح محاکم بین المللی وادار ساختن رژیم جعلی اسرائیل به توقف  فوری حملات به نوار غزه و کشتار غیرنظامیان ورود هر چه سریع تر کمک های بشردوستانه به باریکه غزه و در نهایت  منصرف ساختن رژیم صهیونیستی از طرح ادعاهای مکرر تهدید وجودی این رژیم علیه فلسطینیان به ویژه سیاست خطرناک کوچ اجباری مردم فلسطین ساکن در غزه بیانجامد. 

در این زمینه آمادگی  کامل رهبری دولت و ملت ایران برای هر گونه مشارکت همفکری و هم افزایی در امر اقدام  مشترک دسته جمعی و قاطعانه دولت های اسلامی علیه جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و نیز حمایت از آرمان فلسطین را اعلام می کنم. بار دیگر از حضور ارزشمند شما در این اجلاس و راهکارهای عملی که برای حمایت از فلسطین و غزه ارائه خواهید داد تشکر می کنم و اقامت خوشی را برایتان آرزو می‌کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.