محمدباقر قالیباف رییس مجلس گفت: الان برای حدود ۱۵۰ قلم دارو در کشور محدودیت‌هایی داریم و درباره ۶۵ قلم دارو نیز کمبود جدی داریم. بدون تعارف می‌گویم که هر موقع در هر مراسم عمومی شهروندان را دیدیم، می‌گویند شرایط تا دو یا سه ماه قبل اینگونه نبوده، اما امروز اصلاً دارویی که مورد استفاده آنهاست پیدا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار جماران؛ در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان محمدباقر قالیباف رییس مجلس، گفت: واقعیت این است که ما امروز نسبت به سال قبل ۱۰۷ درصد وزنی افزایش قیمت داریم که این واقعیت تلخی است که وجود دارد. این افزایش قیمت حتی از متوسط تورم کشور هم بیشتر است.

الان برای حدود ۱۵۰ قلم دارو در کشور محدودیت‌هایی داریم و درباره ۶۵ قلم دارو نیز کمبود جدی داریم. بدون تعارف می‌گویم که هر موقع در هر مراسم عمومی شهروندان را دیدیم، می‌گویند شرایط تا دو یا سه ماه قبل اینگونه نبوده، اما امروز اصلاً دارویی که مورد استفاده آنهاست پیدا نمی‌شود.

بنظر ما امروز هم تخصیص و هم هزینه اشکال دارد و در نتیجه امروز بیمه‌ها به نوعی دچار مشکل هستند و بدهی بیمارستان‌ها نیز با مشکلاتی مواجه هستند و از سوی دیگر نیز برخی کارهای فوریتی که باید انجام شود، انجام نمی‌شود؛ ما این وضعیت را  نتیجه یک ناهماهنگی در کار می‌دانیم.

باید طی این دو ماه شاهد اصلاح وضعیت دارو و آثار آن در جامعه باشیم در غیر این صورت حتماً به عنوان مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده می‌کنیم.

حوزه درمان تنها جایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم و این موضوع باید بتواند در جایی مشکلات مردم را حل و فصل کند؛ ان شاءالله پیش از پایان سال شاهد گزارشی از  روند حوزه سلامت داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.