جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس گفت: هیچ کجای دنیا خودروی ۱۵ هزار دلاری لوکس نیست اما زمانی که تعرفه ۱۰۰ درصدی بر روی آن می‌بندیم قیمت خودرو به ۴۰ هزار دلار می‌رسد و در بازار آزاد نیز به ۸۰ هزار دلار می‌رسد. چرا تعرفه‌گذاری را اصلاح نمی‌کنید؟ مردم ما سوار خودرویی می‌شوند که بی‌کیفیت بوده و مصرف بنزین آن بالا است. ما چه میزان برای مقابله با آلودگی هوا هزینه می‌کنیم اگر یک دهم این هزینه را برای واردات خودروی برقی و هیبریدی اختصاص دهیم بهتر نیست؟

به گزارش خبرنگار جماران؛ در جلسه علنی صبح امروز جلال رشیدی کوچی در طرح سوال خود که چرا علی رغم گذشت یکسال از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو تا این لحظه خودرو وارد کشور نشده است؟ گفت: اگر ما از ابتدای مجلس بر روی صنعت خودرو دست گذاشتیم قطعا به دنبال این بودیم که رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند.

عده‌ای در رسانه‌ها و پیج‌های اینستاگرامی و توییتر تا توانستند ما را مورد لطف خود قرار دادند و کلیپ‌هایی ساخته و ما را مافیای خودرو معرفی کردند.

وقتی که با جوانان صحبت می‌کنیم، تنها یک ماشین با قیمت مناسب می‌خواهند که بروز باشد تا بتوانند سوار آن باشند این چه قوانینی است که ما داریم؟ چرا اجازه نمی‌دهیم موتورهایی که جوانان دوست دارند وارد کشور شود؟

سوال من از وزیر صمت این است که در ۱۹ ماهه‌ای که از تصویب قانون واردات خودرو می‌گذرد به مردم گزارش دهند که چه تعداد خودرو وارد کشور شده است و چه تعداد به دست مردم رسیده است.

سوال بعدی بنده این است که چرا آیین‌نامه واردات خودروهای کار کرده که سه ماه است در هیات دولت به تصویب رسیده و شما نیز نگاه مثبتی به آن داشتید هنوز ابلاغ نشده است؟

یک خودروی ۱۷ هزار دلاری با تعرفه‌گذاری که دولت انجام می‌دهد با نرخ ۳۰ هزار دلار به دست مردم می‌رسد، لطفا پاسخ دهید آیا قرار نیست اصلاحی در تعرفه‌ها صورت گیرد؟

 

مهلت سه ماهه به وزارت صمت برای انجام واردات خودرو/ رشیدی کوچی سوالش از علی آبادی را به رای نگذاشت

 

در جلسه علنی صبح امروز جلال رشیدی کوچی پس از شنیدن توضیحات وزیر صمت، گفت: اگر در حال حاضر این سوال را به رای بگذارم قطعا نمایندگان با توجه به حساسیت این موضوع به وزیر کارت زرد می‌دهند اما از آنجا که علی‌آبادی مدتی است که روی کار آمده شهادت می‌دهم که در این مدت برای واردات خودرو تلاش کردند، مهلتی سه‌ماهه تا عید به وزارت صمت و دولت برای انجام واردات خودرو می‌دهم و سوال خود را به رای نمی‌گذارم.

 

ما نگفتیم که دولت ارز را برای واردات خودرو تامین کند

 

می‌گویند ما ارز نداریم! ما نگفتیم که دولت ارز را برای واردات خودرو تامین کند بلکه ما راه‌های مختلفی پیش‌روی دولت گذاشتیم تا ارز را برای واردات خودرو تامین کند.

با استفاده از منابع ارز خانگی می‌توان خودرو وارد کرد. ما هم انتقاد کردیم و هم راهکار گذاشتیم می‌گویند رشیدی کوچی به دنبال واردات ماشین‌های لوکس است هیچ کجای دنیا خودروی ۱۵ هزار دلاری لوکس نیست.

هیچ کجای دنیا خودروی ۱۵ هزار دلاری لوکس نیست اما زمانی که تعرفه ۱۰۰ درصدی بر روی آن می‌بندیم قیمت خودرو به ۴۰ هزار دلار می‌رسد و در بازار آزاد نیز به ۸۰ هزار دلار می‌رسد. چرا تعرفه‌گذاری را اصلاح نمی‌کنید؟

مردم ما سوار خودرویی می‌شوند که بی‌کیفیت بوده و مصرف بنزین آن بالا است.

ما چه میزان برای مقابله با آلودگی هوا هزینه می‌کنیم اگر یک دهم این هزینه را برای واردات خودروی برقی و هیبریدی اختصاص دهیم بهتر نیست؟

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده سه ماه است که تصویب شده است اما ابلاغ نمی‌شود.

از رئیس جمهور می‌خواهم که شخصا به موضوع واردات خودرو ورود پیدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.