عباس علی‌آبادی وزیر صمت گفت: صنعت خودروی کشور در آستانه تحولی نوین است و عاجزانه از نمایندگان مجلس تقاضا دارم تا کمک کنند موانع از پیش پای ما برداشته شوند چراکه ملت ما استحقاق این را دارند که بر خودرویی که در شان‌شان است سوار شوند و صنعتگران ما به مراتب توانی بالاتر از آنچه که گفته می‌شود را دارند.

به گزارش خبرنگار جماران؛ در جلسه علنی صبح امروز عباس علی‌آبادی در پاسخ به جلال رشیدی و برخی نمایندگان در باب اینکه چرا علی رغم گذشت یکسال از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو تا این لحظه خودرو وارد کشور نشده است؟ گفت:

صادرات و واردات هوشمندانه بازار را تنظیم می‌کند و تولید را رونق می‌بخشد و رقابت سالم را شکل می‌دهد و ما را بین‌المللی می‌کند و پای ما را به بازارهای جهانی باز می‌کند.

تولید کننده ایرانی باید بداند که مورد حمایت بوده و از دست قاچاقچیان در امان است ولی یله و رها هم نیست بلکه باید خود را رشد و ارتقا دهند.

اگر تولید سودده نباشد، در این بخش تشکیل سرمایه شکل نمی‌گیرد و سرمایه‌ها به سمت دلالی و واسطه گری و سفته بازی می‌رود چراکه در تولید ریسک‌های فراوان و سود کم وجود دارد.نه تنها واردات باید منطقی باشد بلکه همزمان باید تولید را نیز مورد حمایت قرار  دهیم.

از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۹۹۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده و این تولیدات اکنون از مرز ۱ میلیون دستگاه گذشته است. در مدت یاد شده ۱۲۱ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۶ درصد رشد برخوردار است.

حدود ۲۸ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین در کشور تولید شده‌ است. در مدت زمان یاد شده ۴۳۶ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۷ درصد رشد برخوردار است.

تعداد خودروی ثبت سفارش شده ۹۳ هزار و ۳۴۳ عدد است و تعداد خودروهای وارد شده به کشور تاکنون ۹ هزار و ۱۷۶ عدد، تعداد خودروهای در حال حمل ۱۰ هزار و ۱۷۶ عدد و تعداد خودروهای عرضه شده به افراد ثبت نامی ۸ هزار و ۲۲۰ عدد و تعداد خودروهای پلاک شده حدود ۴ هزار عدد است درحالی که کل افراد ثبت نام شده و حائز شرایط ۳۳ هزار و ۵۳۸ نفر و افراد منصرف شده ۳ هزار و ۵۰۵ نفر و افراد مانده در صف ۳۰ هزار ۴۳۳ نفر و افراد تعیین تکلیف شده ۷ هزار و ۱۲۱ نفر هستند.

وزارت صمت با گذر و غلبه بر مسائل کوتاه مدت و روزمره صنعت خودرو، بر اجرای طرح‌های تحولی و زیربنایی متمرکز شده است.

صنعت خودروی کشور در آستانه تحولی نوین است و عاجزانه از نمایندگان مجلس تقاضا دارم تا کمک کنند موانع از پیش پای ما برداشته شوند چراکه ملت ما استحقاق این را دارند که بر خودرویی که در شان‌شان است سوار شوند و صنعتگران ما به مراتب توانی بالاتر از آنچه که گفته می‌شود را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.