گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عین‌اللهی: برنامه کلی ما افزایش تربیت نیروی انسانی است/ در رشته‌های پرستاری، آزمایشگاهی و تخصصی بیش از 50 درصد افزایش ظرفیت داده‌ایم/ با افزایش نیروی انسانی کلیه تهدیدها از بین می‌رود

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در واکنش به اعلام زنگ خطر کمبود پزشک بیهوشی، به خبرنگار جماران گفت: برنامه کلی ما افزایش تربیت نیروی انسانی است و در همه رده‌ها و رشته‌های پرستاری، آزمایشگاهی و تخصصی بیش از 50 درصد افزایش ظرفیت داده‌ایم. وقتی ما افزایش نیروی انسانی انجام بدهیم، کلیه تهدیدها از بین می‌رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه برنامه کلی ما افزایش تربیت نیروی انسانی است، گفت: در سه رشته طب اورژانس، بیهوشی و اطفال به دانشجویان نخبه سال آخری که به کارورزی رسیده‌اند اعلام کرده‌ایم که می‌توانند تکمیل ظرفیت را انجام بدهند ولی در مجموع افزایش ظرفیت بسیار خوبی را در همه رشته‌ها داریم.

بهرام عین‌اللهی در واکنش به اعلام زنگ خطر کمبود پزشک بیهوشی، به خبرنگار جماران، گفت: برنامه کلی ما افزایش تربیت نیروی انسانی است و در همه رده‌ها و رشته‌های پرستاری، آزمایشگاهی و تخصصی بیش از 50 درصد افزایش ظرفیت داده‌ایم. یعنی حدود 3200 نفر دستیار می‌گرفتیم و الآن نزدیک به پنج هزار نفر رسانده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ممکن است برخی افزایش ظرفیت‌ها تکمیل نشود ولی به اندازه سابق تکمیل می‌شود، افزود: برای قسمت افزایش ظرفیت هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در سه رشته طب اورژانس، بیهوشی و اطفال به دانشجویان نخبه سال آخری که به کارورزی رسیده‌اند اعلام کرده‌ایم که می‌توانند تکمیل ظرفیت را انجام بدهند ولی در مجموع افزایش ظرفیت بسیار خوبی را در همه رشته‌ها داریم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص مهاجرت پزشکان نیز اظهار داشت: برنامه کلی ما در جهت افزایش نیروی انسانی است. وقتی ما افزایش نیروی انسانی انجام بدهیم، کلیه تهدیدها از بین می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.