گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: نسبت به سال‌های قبل تعداد روزهای ناسالم هوا خیلی کاهش پیدا کرده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: رویکرد دولت در کاهش آلودگی هوا بی سابقه است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه رویکرد دولت در کاهش آلودگی هوا بی سابقه است، گفت: اگر روزهایی که هوای شهر تهران یا دیگر کلانشهرها ناسالم بوده را نسبت به سال‌های قبل قیاس کنید، غیر از یک شهر، بقیه شهرها روند مثبتی دارد. یعنی تعداد روزهای ناسالم خیلی کاهش پیدا کرده و این روند نشان می‌دهد که ان شاء الله وضعیت به سمت و سوی مناسبی پیش برود.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، در خصوص اقدامات دولت برای حل مشکل آلودگی هوا اظهار داشت: از وقتی قانون هوای پاک ابلاغ شد، دستگاه‌ها کمتر به این سمت رفتند. ولی دیروز این بحث در شورای عالی محیط زیست مطرح شد و آقای رئیس جمهور دستگاه‌ها را مکلف کرد. الآن رویکرد کاملا در راستای حفظ محیط زیست و جوّ است که در این قسمت هم مسأله اصلی بحث از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و اسقاط است که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و در قالب قوانین مجلس دارد انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بحث دومی که در این رابطه وجود دارد، موضوع سوخت است. خوشبختانه بحث کیفی‌سازی و بهینه‌سازی سوخت در 9 پالایشگاه کشور دارد اتفاق می‌افتد.

وی گفت: مسأله بعدی برقی کردن خودروها است که این هم خوشبختانه هم توسط تولیدکنندگان  داخلی و هم قراردادهایی با خارج از کشور بسته شده است. در بحث وسایل حمل و نقل عمومی، مخصوصا اتوبوس، بحث واگن‌هایی که دارد وارد می‌شود و همه اینها خوشبختانه در دستور کار است.

سلاجقه تأکید کرد: من فکر می‌کنم رویکردی که الآن دولت دارد واقعا بی سابقه است، ولی اگر شما بخواهید در یک بازه زمانی کوتاه مدت جواب بدهد، نمی‌دهد. اگر روزهایی که هوای شهر تهران یا دیگر کلانشهرها ناسالم بوده را نسبت به سال‌های قبل قیاس کنید، غیر از یک شهر، بقیه شهرها روند مثبتی دارد. یعنی تعداد روزهای ناسالم خیلی کاهش پیدا کرده و این روند نشان می‌دهد که ان شاء الله وضعیت به سمت و سوی مناسبی پیش برود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.