محمد باقری نماینده بناب در مجلس گفت: هدفمندی یارانه‌ها با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌شود بلکه باید یارانه را بالای ۲ الی ۳ میلیون تومان در نظر بگیریم تا به کمیته امداد و بهزیستی کمک‌های خوبی شود.

به گزارش خبرنگار جماران؛ محمد باقری نماینده بناب در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس در مخالفت، گفت:

در بخش منابع لایحه بیشترین افزایش مربوط به درآمدهای مالیاتی و گمرکی با ۴۰ درصد رشد بوده و وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی تا ۲۴ درصد کاهش یافته است

اگر در سال ۱۴۰۲ کسی ۶۰ میلیون تومان مالیات داده بود، در سال آینده باید ۱۰۰ میلیون تومان مالیات بپردازد و این در بحث رشد مالیات در لایحه دولت خیلی مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

شاید دولت بگوید که پایه‌های مالیاتی را افزایش می‌دهیم اما با پایه‌های مالیاتی را که مجلس تصویب کرده اس باید مشخص شود که قرار  است این رشد ۴۰ درصدی از کدام پایه‌های مالیاتی گرفته شود.

 

محمد باقری بنابی نماینده مردم آذربایجان شرقی (بناب)

 

۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه تعیین شده است که اولاً مشخص نیست که این موضوع در کدام سرفصل‌ها و فصول دیده شده است، منابع و مصارف هدفمندی یارانه به صورت شفاف ارائه نشده است که از کجا قرار است تامین و هزینه شوند.

نمی‌گویم که بنزین و گازوئیل گران می‌شود اما دولت باید به صورت مشخص منابع و مصارف این هدفمندسازی یارانه‌ها را برای مجلس مشخص کند.

اگر به دهک‌های پایین جامعه یارانه بدهیم باید بصورت ۱۰۰ درصدی صورت بگیرد اما در لایحه دولت عملاً مشخص نیست.

هدفمندی یارانه‌ها با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌شود بلکه باید یارانه را بالای ۲ الی ۳ میلیون تومان در نظر بگیریم تا به کمیته امداد و بهزیستی کمک‌های خوبی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.