در گفت‌وگوی های تلفنی جداگانه امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تداوم تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در یک گفتگوی تلفنی  آخرین تحولات فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌و‌گوی تلفنی، زیاد نخاله را در جریان آخرین تحرکات دیپلماتیک عربی، اسلامی و جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم فلسطین از جمله مذاکرات روز گذشته رییس جمهوری اسلامی ایران با رییس جمهور روسیه در مسکو  قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت اقدام فوری و موثر جامعه جهانی و نهادهای مسوول بین‌المللی برای متوقف کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این گفتگو ضمن تشکر از تلاش‌های اسلامی - عربی و تحرکات جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و آمادگی کامل گروه‌های مقاومت فلسطینی برای مقابله با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم غزه  ارایه کرد.

 

همچنین در  گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تداوم تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفتگو، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک کشورهای اسلامی و عربی و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و توقف کشتار بیرحمانه شهروندان در غزه و نیز کرانه غربی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در مکاتبه با شورای امنیت براساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد تقدیر و آن را اقدامی کم سابقه و ارزشمند در جهت استقرار صلح و امنیت در جهان توصیف نمود.

امیرعبداللهیان یکی از محورهای مهم مذاکرات رئیسی رئیس جمهور کشورمان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بحران غزه عنوان کرد‌ و تاکید نمود: گفتگوهای مهمی میان رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این گفت‌و‌گو ضمن تشکر از مواضع شناخته شده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و تلاشهای دیپلماتیک گسترده جمهوری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بمنظور پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: به یاری خدا مقاومت تا توقف جنایات صهیونیست ها و رفع کامل اشغال فلسطین ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.