طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان به جوسازی برخی فعالان سیاسی علیه برخی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار جماران؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز در پاسخ به سؤالی در خصوص جوسازی برخی فعالان سیاسی علیه برخی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای‌ نگهبان توصیه پذیر نیست و به دنبال‌ این است که وظیفه قانونی خودش را انجام بدهد و انتظار این است که فعالان سیاسی هم اجازه بدهند شورای‌ نگهبان وظیفه قانونی خودش را انجام بدهد.

بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در صلاحیت فقهای شورای نگهبان است. تازه آزمون‌ کتبی این انتخابات برگزار شده و هنوز وارد مرحله‌ بررسی صلاحیت‌های مجلس‌ خبرگان نشده‌ایم. پس از بررسی نظر شورای‌ نگهبان را اعلام می‌کنیم.

 

 ردصلاحیت به خاطر خارج نشین بودن همسر و فرزندان؟

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز گفت: خارج از کشور بودن همسر و فرزندان فی نفسه نمی‌تواند دلیل رد صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس باشد و قانون در این خصوص نظری ندارد.

 

بی خبری شورای نگهبان از هیات های اجرایی انتخابات!

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص اعلام دلیل رد صلاحیت افراد توسط هیأت‌های اجرایی انتخابات: اطلاعی از سازوکارهای هیأت‌های اجرایی نداریم. هیأت‌های اجرایی شأن مستقلی دارند و ارتباطی با شورای نگهبان ندارند.

 

 سخنگوی شورای نگهبان: تغییرات قانون انتخابات لازم بود

طحان نظیف در نشست خبری امروز گفت: تغییرات قانون انتخابات لازم‌ بود ولی کافی نیست چون‌ همه ایرادات را برطرف نکرده ولی طبیعتا یک گام به جلو تلقی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.