سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه امام فرمودند می خواهیم آنگونه زندگی کنیم که متکی به شرق وغرب نباشیم و مستقل و آزاد باشیم، گفت: در نهایت حاکمیتی مبتنی بر دین و آموزش های دینی شکل گرفت. این نگاه، تمدن جدیدی را در دنیا نوید می داد و این تمدن نُوین به رهبری امام (ره) آغاز شد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بسیج یک سازمان، نهاد، حزب، رسته و تخصص خاص و یا یک جریان سیاسی خاص نیست، بسیج به گستردگی همه مردمی است که دغدغه انقلاب و شکل‌گیری تمدن اسلامی را دارند، گفت: این تفکر در مبارزه با رژیم صهیونیستی موجب تحول شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در گردهمایی سراسری مسئولان بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی در حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار داشت: بسیج در پیام امام (ره) و رهنمود رهبر فرزانه انقلاب به معنای لشکر مخلص خدا ، مدرسه عشق، مکتب شاهدان، شهیدان و معراج پاک اندیشه اسلامی است.

وی گفت: شناخت مکتب انسان ساز بسیج که عاشقان و دلدادگان را پرورش می‌دهد و برای انجام ماموریت خطیر خودسازی و جامعه سازی قرآنی بسیج می‌کند، برای عصرها و نسل ها مهم است.

رئیس جمهور افزود: بسیج یک سازمان، یک نهاد، یک حزب، یک رسته و تخصص خاص نیست، بسیج یک جریان سیاسی خاص نیست، بسیج به گستردگی همه مردمی است که دغدغه انقلاب و ارزش های اسلامی و دغدغه شکل گیری تمدن اسلامی را دارند.

رئیسی تصریح کرد: بسیج به گستردگی همه اقشار و گویش ها و همه ملت است.

بسیج یک مجموعه معتقد به خدا، معاد و ارزش‌های الهی است

وی ادامه داد: بسیج یک مجموعه معتقد به خدا، معاد و ارزش‌های الهی است که اندیشه و تفکرشان با یکدیگر است و هدف آنها سیر الی الله، حق گرایی، حق خواهی، اجرای عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: هدف، شکل دادن امت اسلامی است که این امت دارای حرکت است و همواره پویا است و مقصد دارد، امتی که موانع را می شناسد و برای برداشتن آن تلاش دارد و در این‌ مسیر توکل به خدا، اعتماد با نفس و اعتماد به داشته های امت حائز اهمیت است و عنصر حرکت ، پویایی، هدفدار بودن، عنصر امام ، مقتدر و پیشوا از ویژگی های امت اسلامی است.

امام این روزها را می دید و نیاز به بسیج و تفکر و گفتمان بسیجی را می دانستند

رئیسی با تاکید بر اینکه در این حرکت نگاهمان به همه‌گویش ها، ملت هاست، افزود: امام راحل با الهام از آیات نورانی قرآن، سنت نبوی، سیره امامان و پیشوایان، بنیاد جامعه آمر به معروف و ناهی از منکر را با اراده و تصمیم پولادین برای کنار زدن موانع و با مقصد شکل دادن تمدنی به نام دین و ارزش های الهی بنا نهاد.

وی بیان داشت: در پیام صادره دوم آذرماه، نگاه بلند امام کاملا مشهود است و امام این روزها را می دیدند و نیاز به بسیج و تفکر و گفتمان بسیجی را می دانستند.  

رئیس جمهور ادامه داد: روزی که امام پرچم انقلاب شکوهمند اسلامی را برافراشت ملت گرد ایشان جمع شد، ملتی مصمم و با اراده، به قصد برداشتن موانع از پیش پای مردم که در آن زمان حکومت ستم‌شاهی و استعمار آمریکایی و غربی بودند و همچنین مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی به رهبری امام، حرکت کردند و خون بر شمشیر پیروز شد.

اولین خیزشی که نه شرقی نه غربی را اعلام کرد نهضت اسلامی به رهبری امام (ره) بود

وی اضافه کرد: مردم در آن زمان می دانستند که هر نهضت و هرحرکتی که می خواهد بنا شود، باید به کشور یا قدرتی متکی باشد یا خود باید دارای جایگاهی باشد و  همه خیزش ها و نهضت ها قبل از انقلاب وابستگان به شرق و غرب بوده و هستند و اولین خیزشی که نه شرقی و نه عربی را اعلام کرد نهضت اسلامی به رهبری امام (ره) بود و تا امروز پای این شعار ایستاده ایم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه امام فرمودند می خواهیم آنگونه زندگی کنیم که متکی به شرق وغرب نباشیم  و مستقل و آزاد باشیم، گفت: در نهایت حاکمیتی مبتنی بر دین و آموزش های دینی شکل گرفت.

رئیسی بیان کرد: این نگاه، تمدن جدیدی را در دنیا نوید می داد و این تمدن نُوین به رهبری امام (ره) آغاز شد.

تفکر بسیج موجب تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد

رئیس جمهور اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها در هدایت های حکیمانه خود فرمودند که بسیج یک‌ گفتمان، یک تفکر و اندیشه است.

رئیسی افزود: سال ها سازمان های آزادی بخش برای رهایی قدس شریف گرد میزهای خود با قراردادهایی از جمله اسلو و شرم الشیخ می خواستند پیش روند ولی بعد از انقلاب اسلامی، تفکر بسیج موجب یک تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد.

به گفته وی جریان‌ مقاومت در جنوب لبنان با الهام از امام (ره) و انقلاب اسلامی اولین هسته مقاومت را در این منطقه شکل دادند و یک حرکت جدید علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت و اولین بار از رادیو شنیدیم که اسرائیل، مدعی از نیل تا فرات، از جنوب لبنان عقب نشینی کرد.

رئیس جمهور بیان داشت: تشکل حزب الله و هسته مقاومت با الهام از انقلاب اسلامی بدون اتکای شرق و غرب شکل گرفت.

رژیم‌صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست امنیتی، اطلاعاتی و نظامی خورد

رئیسی افزود: رژیم‌ صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست امنیتی، اطلاعاتی و نظامی خورد و اسرائیل با این عملیات فروریخت. این از زبان رسانه های جهان اسلامی نیست بلکه از لسان سران استکبار در جهان است که اعلام کردند اسرائیل فروریخته است و این را بر زبان آوردند و اگر کمک آمریکا، استکبار و کشور های غربی نبود دیگر چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نداشت. 

وی خاطرنشان کرد: جریان مقاومت، ایستادگی ایمان در مقابل استکبار است. مقابله شرافت در مقابل شرارت است، مقابله نیروهایی معتقد به خدا، معاد و معتقد به قرآن و پیامبر (ص) است، انسان های با اراده و تصمیم پولادین در مقابل استکبار. این همان روحیه و حرکت بسیجی است.

جریان فاطمیون، زینبون و حیدریون با روحیه بسیجی تشکیل شد

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در گردهمایی سراسری مسئولان بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی، داعش را دست ساخته آمریکایی ها دانست و گفت: با همین روحیه بسیجی جریان فاطمیون، زینبون و حیدریون تشکیل شد. 

رئیسی افزود: تفکر بسیجی، جهادی و هسته مقاومت با اراده الهی و اخلاص امام راحل و شهدای انقلاب صادر شده و همین اندیشه یمن را روی پای خود نگه داشته است.

وی یادآورشد: نیروی مقاومت در منطقه در مقابل جریان تکفیری با همین روحیه پیروز شد و به تعبیر بلند رهبری دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

به یقین فلسطین پیروز میدان است

رئیس جمهور ادامه داد: در پاسخ به خبرنگار cnn مطرح کردم که هرکجا جریان مقاومت در مقابل نیروی آمریکایی و طرفدارانش بوده آنجا تبدیل به عرصه پیروزی مقاومت شده است.

رئیسی بیان داشت: اکنون که آتش‌ بس اعلام شده، به خوبی می توان تحلیل کرد که به یقین فلسطین پیروز میدان است.

وی خاطرنشان کرد: مگر رژیم صهیونیستی اعلام نکرد می خواهد غزه را تصرف کند، و بعد اعلام کرد به دنبال ضربه زدن به حماس و جهاد اسلامی است، آیا توانست؟ 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جز نفرت جهانی هیچ چیزی نتوانست در این عملیات برای خود به ارمغان آورد، گفت: امروز همه مردم جهان با هر دین و آیینی از رژیم صهیونیستی و حامیانش در راس آن‌ها آمریکا نفرت دارند و این تنفر به برکت خون مطهر شهدا و کودکان غزه ایجاد شده است. 

کودک کشی و تخریب خانه ها نشانه استیصال رژیم جعلی صهیونیستی است

رئیسی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نتوانسته به اهدافش برسد می‌خواستند مقاومت را زمین‌گیر کنند که نتوانستند، استیصال رژیم صهیونیستی او را در مقابل زنان و کودکان قرار داد و رو به کودک‌کشی و تخریب خانه‌ها آورد که این‌ نهایت استیصال است. 

وی خطاب به رژیم اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: دنیا از شما متنفر است و تردید نداریم از شهادت این کودکان، دست انتقام الهی بیرون خواهد آمد و به حکومت جعلی اسرائیل خاتمه داده و تمام حامیانش در دنیا را رسوا خواهد کرد.

دانشجوی بسیجی به هر عرصه‌ای وارد شود نگاه تحولی رقم‌ می‌زند

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیج یک تفکر، گفتمان، روحیه و احساس مسئولیت نسبت به امروز و آینده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر و گسترش همه خوبی ها در آینده است.

رئیسی اضافه کرد: به تعبیر روایات، جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر نکند، جامعه ای مرده است.

وی تاکید کرد: جامعه زنده با روحیه بسیجی هرکجا باشد تحول ایجاد می‌کند زیرا تفکر امام راحل، تفکر بسیجی بود و فرمانده معظم کل قوا امروز در راس بسیج و دارای روحیه و اندیشه تحولی و تفکر و امام و مقتدای بصیرت آفرین ماست‌. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر بسیجی طلبه باشد و طلبه بسیجی باشد در هر کوی و برزنی تحول ایجاد می کند، افزود: دانشجوی بسیجی به هر عرصه ای وارد شود نگاه تحولی رقم‌می زند.

تفکر بسیجی در سازمان‌ها و ادارات می‌تواند فساد اداری را از بین ببرد

رئیسی اظهار داشت: تفکر بسیجی در سازندگی تحولات خوبی رقم زد و کارهای بسیاری در شهر و روستا انجام شد.

وی با بیان اینکه در سیل زلزله و بسیاری از مشکلات طبیعی و دفاع مقدس، تفکر بسیجی و حضور طلاب و دانشجوها تحول عظیمی بوجود آورد، گفت: تفکر بسیجی در همه عرصه ها و دوران ها ظهور و بروز یافته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری به تفکر پاک بسیجی در کشور نیاز داریم، این تفکر برای کشور نجات‌بخش است.

رئیسی تاکید کرد: امروز اگر در مسائل اقتصادی و اجتماعی مشکل داریم؛ می‌توان با کمک گرفتن از تفکر بسیجی مشکل را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی در سازمان‌ها و ادارات می‌تواند فساد اداری را از بین ببرد و نظام اداری کشور را سالم کرده و سالم نگه دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم وظیفه خود می‌داند با همین اندیشه و انگیزه بسیجی و جهادی کارها را دنبال کند، تصریح کرد: بارها اعلام کردیم هرکس دارای روحیه تحولی بسیجی و جهادی نیست، اجازه دهد با یک نیروی جهادی بسیجی کار را دنبال کنیم زیرا نیرویی که حرکت تحولی نداشته باشد باید از مسیر راه کنار برود و این به معنای اخراج وی نیست.

رئیسی افزود: باید مدیریت در کشور با یک حرکت جهادی بسیجی که مورد انتظار مردم است، کارها را سامان دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.