ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر جمهوری اسلامی نیستند. آمریکا و رژیم صهیونیستی به جای اتهام زنی به ملت ایران به این فکر کنند که چرا تا این اندازه در جهان منفور هستند. برخلاف آمریکا که به متحدان خود امر و نهی می‌کند، جمهوری اسلامی نیروهای تحت امر یا نیروهای وکالتی ندارد که امر و نهی کند.

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: ورود کالاهای صهیونیستی به ایران به هر نحوی بر اساس قوانین موجود ممنوع است.

درکی که از ماهیت اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی وجود دارد، باعث می‌شود مردم تمایلی به استفاده از این کالاها نداشته باشد.

در چارچوب این احتمال که برخی شرکت‌ها کالاهایی را به روش‌های غیراصولی و به صورت بی‌نام وارد کنند، امکان دارد برخی محصولات وارد شده باشند.

دستگاه دیپلماسی و سایر دستگاه‌های ذی ربط موظف به بررسی این گونه کالاهاست و باید جلوی آن را بگیرد.

وزارت خارجه بررسی‌های خود را در طی سال‌های متمادی انجام داده و در ماه‌های اخیر هم در همین چارچوب انجام شده است.

فهرست این کالاها به دستگاه‌های ذی ربط اجرایی از جمله وزارت صمت تحویل داده شده است.

اینکه چرا به صورت عمومی منتشر نمی‌شود، به روش اجرایی وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها بستگی دارد. چنانچه نیاز به اطلاع رسانی عمومی باشد این کار صورت خواهد گرفت.

ایران نسبت به این مسأله حساسیت لازم را دارد و دستگاه‌ها به شرح وظایف خود آگاه هستند. 

 

 سخنگوی وزارت خارجه: ادامه درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: اعلام کرده‌ایم که گروه‌های مقاومت بر اساس منافع کشورها و ملت‌های خودشان اقدام می‌کنند.

اظهارات اخیر نتانیاهو در چارچوب فرافکنی دیده‌ می‌شود.

رژیم صهیونیستی با شکست‌های چندجانبه و امنیتی مواجه شده و این شکست فاحش و غیرقابل ترمیم نیاز به توجیه‌هایی دارد و از همین رو اقدام به اتهام زنی می‌کنند.

ادامه درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

پشتیبانی همه جانبه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی با واکنش‌های جدی در منطقه مواجه شد و به ویژه اقدام دولت آمریکا در مخالفت سرسختانه با هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل که متضمن آتش‌بس فعلی باشد واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

گروه‌های مقاومت به آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها هشدار دادند که اگر درگیری‌ها و جنایت علیه مردم غزه پایان نیابد، گروه‌های مقاومت دست بسته نخواهند بود.

تنها با توقف فوری کشتار مردم و رفع محاصره کامل از غزه و صدور اجازه ارسال کمک‌های فوری و پایان دادن به کوچاندن ملت مظلوم فلسطین از غزه است که باعث خواهد شد واکنش گروه‌های مقاومت پایان یابد.

 

سخنگوی وزارت خارجه: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر جمهوری اسلامی نیستند

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر جمهوری اسلامی نیستند. آمریکا و رژیم صهیونیستی به جای اتهام زنی به ملت ایران به این فکر کنند که چرا تا این اندازه در جهان منفور هستند.

برخلاف آمریکا که به متحدان خود امر و نهی می‌کند، جمهوری اسلامی نیروهای تحت امر یا نیروهای وکالتی ندارد که امر و نهی کند.

گروه‌های مقاومت بر اساس منافع خود اقدام می‌کنند.

 

سخنگوی وزارت خارجه: شورای امنیت به فعالیت‌های هسته‌ای اسرائیل توجه کند/ رژیم صهیونیستی محدودیتی در استفاده از هیچ تسلیحاتی برای خود قائل نیست

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر همکاری‌ها با آژانس تحت نظارت این سازمان است و فعالیت ما در چارچوب پادمان است.

طرح برخی مباحث با انگیزه‌های دیگری صورت می‌گیرد و ما آن را فنی ارزیابی نمی‌کنیم.

 بین‌المللی در خصوص اقدامات هسته‌ای رژیم صهیونیستی مسئولیت دارند چرا که این رژیم در انجام جنایت مرزی ندارد.

تهدید یک وزیر این رژیم، تردیدی را باقی نمی‌گذارد که آن‌ها محدودیتی در استفاده از هیچ تسلیحاتی برای خود قائل نیستند.

شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم باید به فعالیت‌های این رژیم توجه ویژه و لازم را داشته باشند.

 

سخنگوی وزارت خارجه: نمایندگان کنگره آمریکا حافظ منافع اسرائیل هستند/ برای اظهارات آن‌ها ارزش و احترامی قائل نیستیم

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت:  کنگره آمریکا و بسیاری از نمایندگان کنگره نشان داده‌اند بیش از آن که نماینده ملت آمریکا باشند حافظ منافع رژیم صهیونیستی هستند.

آن‌ها منافع کشور و ملت آمریکا را زیر پای منافع رژیم صهیونیستی قربانی کردند.

ما برای اظهارات آن‌ها ارزش و احترامی قائل نیستیم.

من مطلع نیستم رئیس جمهور آمریکا چه درخواستی از رئیس جمهور چین داشته، اما دولت آمریکا به جای درخواست کردن از دیگران بهتر است به مسئولیت بین‌المللی خود در زمینه صلح توجه کند و از ایستادن تمام قد برای ایستادن در کنار رژیم صهیونیستی خودداری کند.

 

مذاکرات بریکسی ایران و روسیه

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: با توجه به عضویت ایران در گروه بریکس و آغاز ریاست دوره‌ای فدراسیون روسیه بر گروه بریکس از ابتدای سال 2024، آقای ریابکوف، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه روسیه در بریکس به تهران سفر کرد.

در این چارچوب، رایزنی‌ها و مشورت‌هایی از جمله درباره ‌همکاری‌های در گروه بریکس صورت گرفت.

برخی دیگر از موضوعات مورد علاقه هم مورد تبادل نظر قرار گرفت که شامل موضوعات دوجانبه و بین‌المللی به ویژه مسأله غزه می‌شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه: به اجرای تعهداتمان به آژانس اتمی پایبند هستیم؛ آژانس مسئولیت هایش را انجام دهد

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: همکاری یک مسیر دو طرفه است. در برابر هر تعهدی مسئولیتی‌ هم وجود دارد.

ما به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجرای تعهداتمان پایبند هستیم. جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در اجرای تعهدات کوتاهی نکرده است اما آژانس هم مسئولیت‌هایی دارد که باید انجام دهد.

ارتباط و همکاری ایران و آژانس ارتباط مستمری است و وقفه‌ای در این زمینه ایجاد نشده است.

 

 سخنگوی وزارت خارجه: آمریکایی‌ها بزرگتر از دهان خود صحبت می‌کنند و مسائل قفقاز هیچ ارتباطی به آن‌ها ندارد

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: همکاری‌های ایران و آذربایجان درباره تحولات منطقه در جریان است و آمریکایی‌ها حق هیچ دخالتی در این زمینه ندارند.

مداخله در مسائل منطقه‌ای هیچ منفعتی برای دولت آمریکا ندارد و آن‌ها باید از تجربیات گذشته درس بگیرند.

 

ایران از چین هم مثل روسیه خواست تا برای کمک به فلسطین فعال تر باشد

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد نقش بزرگی در زمینه موضوع فلسطین می‌تواند داشته باشد.

از خواسته و انتظار ایران نمی‌خواهم صحبت کنم اما ملت فلسطین از چین می‌خواهند در مسیر ایجاد آتش بس و رسیدگی به مسأله فلسطین بکوشد.

دولت آمریکا با استفاده از حق وتو مانع نقش‌آفرینی صحیح شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.

از کشورهای شورای امنیت سازمان ملل متحد انتظار می‌رود به وظایف خود که از جمله آن‌ها کمک به ایجاد صلح و امنیت بین‌المللی است عمل کنند.

این‌ها انتظاراتی است که از چین هم وجود دارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه: مسئولان کشورهای دیگر به شعارها در تجمعات پایتخت‌های خودشان توجه کنند

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: دیدگاه‌های ایران و فرانسه در موضوع فلسطین اختلافاتی دارد.

ما موضوعات مشترکی برای گفت‌وگو داشتیم از جمله این که گسترش جنگ می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد.

اینکه مسئولیت گسترش جنگ بر عهده کیست، به باور ما رژیم صهیونیستی است که اشغالگر است و باید به جنایت‌هایش پایان دهد.

مسئولیت حامیان این رژیم هم کاملا روشن است و ملت‌ها هم می‌دانند مسئولیت نسل کشی در غزه با چه کسی است.

اگر مسئولان کشورهای دیگر شک دارند به شعارها در تجمعات پایتخت‌های خودشان توجه کنند.

 

اولین واکنش وزارت خارجه به خبر تلاش برای استیضاح امیرعبداللهیان

به گزارش خبرنگار جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت:  هیأت رئیسه مجلس ثبت استیضاح وزیر امور خارجه را تأیید نکرده و تعامل میان دستگاه دیپلماسی و مجلس تعامل بسیار خوبی است.

مجلس وظایف ذاتی نظارتی خود را انجام می‌دهد و در ارتباط با حمایت از فلسطین مشورت‌ها میان مجلس و وزارت خارجه در جریان است.

پارلمان در تعامل با وزارت خارجه تلاش‌های بسیار خوبی را در زمینه رایزنی‌ها پیرامون مسأله فلسطین انجام داده‌اند.

دیروز آقای وزیر مهمان مجلس بودند و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مشورت‌های خوبی پیرامون تحولات جاری در منطقه به ویژه مسأله فلسطین صورت گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.