پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)؛

آیت‌الله دوستی زنجانی: مراجع در انتخاب و انتصاب وکلای شرعی خود به امانت و صداقت توجه ویژه‌ای داشتند

آیت‌الله العظمی دوستی زنجانی در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: شخصیت و صفات وکلا بسیار مورد توجه بوده و این مساله بسیار خطیر است که وکیل مورد وثوق باشد. مراجع در انتخاب و انتصاب وکلای شرعی خود به امانت و صداقت توجه ویژه‌ای داشتند.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم به همراه اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، با آیت‌الله العظمی امروز یکشنبه 30 مهر 1402 اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی (س) دیداری با آیت الله العظمی دوستی زنجانی داشتند.

به گزارش جماران، آیت الله العظمی دوستی زنجانی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دست‌اندرکاران این همایش به سیر کوتاهی از تاریخ وکالت در تشیع پرداخت و گفت: شبکه وکلا از زمان امام موسی بن جعفر(ع) شکل گرفته است که این سیره به تبع درباره مراجع و فقها نیز باب شد و بسیاری از مسائل اقتصادی، اعتقادی، اجتماعی و ... بر مبنای همین شبکه وکلا راهبری شده است.

وی تأکید کرد: شخصیت و صفات وکلا بسیار مورد توجه بوده و این مساله بسیار خطیر است که وکیل مورد وثوق باشد. مراجع در انتخاب و انتصاب وکلای شرعی خود به امانت و صداقت توجه ویژه‌ای داشتند. 

حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: تاکنون بیش از 1200 نفر به عنوان وکلای شرعی امام شناسایی شده که حدود 20 نفر از آنان مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و... وکلای شهید هستند. در این همایش مقالاتی نیز سفارش داده شده است که به موضوعاتی مانند نقش وکلا و تأثیرات آنان، وکالت در شیعه و ... پرداخته شده است و ان شاء الله بناست این همایش روز 18 آبان در قم برگزار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.