آیت‌الله العظمی اسدالله بیات زنجانی، در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: هرچه بیشتر می‌گذرد جای خالی امام بیشتر احساس می‌شود و دیگرانی که هستند خیلی فاصله با امام خمینی(س) دارند. هدایت، بیانات، سخنرانی ها و قلم ایشان منحصر به فرد بود و جملات امام جایگزین ندارد؛ مانند جمله میزان رأی ملت است که تک تک کلمات دقیق بیان شده و تا همیشه راهنما است.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم و اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س) با آیت الله العظمی اسدالله بیات زنجانی دیدار کردند.

به گزارش جماران، آیت الله العظمی اسدالله بیات زنجانی در این دیدار ضمن تسلیت کشتار مظلومانه مردم غزه و محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: هرچه بیشتر می‌گذرد جای خالی امام بیشتر احساس می‌شود و دیگرانی که هستند خیلی فاصله با امام خمینی(س) دارند. هدایت، بیانات، سخنرانی ها و قلم ایشان منحصر به فرد بود و جملات امام جایگزین ندارد؛ مانند جمله میزان رأی ملت است که تک تک کلمات دقیق بیان شده و تا همیشه راهنما است.

وی با بیان اینکه وکالت از زمان موسی بن جعفر(علیهما السلام) شکل گرفته است، افزود: مهمترین وظیفه وکلارا رساندن پیام ائمه(ع) به مردم در شرایط خفقان است و اخذ وجوهات، امانت در حفظ و تصرف در مصارف مشخصه از جانب امام معصوم، از دیگر وظایف وکلا بوده است و شکل گیری برخی از فرق و مذاهب مانند واقفیه ریشه در همین مسأله اقتصادی دارد. 

آیت الله بیات زنجانی ضمن تشکر از برگزاری این همایش به اهمیت نقش وکلا در انقلاب و عصر حاضر پرداخت و اظهار داشت: حفظ اسناد امام خمینی(س) برای تداوم مسیر انقلاب بسیار مهم است. من خودم جزو نویسندگان طرح تشکیل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بودم و خوشحال هستم که مؤسسه همچنان در این راستا مشغول فعالیت شبانه روزی است.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس کمساری، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم  در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: تا امروز بیش از 1200 نفر از وکلای شرعی امام خمینی(س) شناسایی شده‌اند و ان شاء الله روز 18 آبان ماه همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س) در موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار و در کنار این همایش اسناد و مدارک جدیدی که به دست ما رسیده در نمایشگاهی عرضه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.