در پی اعلام ممنوع الکار شدن تعدادی از هنرمندان زن سینمای ایران، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود با انتشار متنی ضمن انتقاد از رویکرد وزارت ارشاد تاکید کرد که متولیان فرهنگ و هنر ، ناهنرمندانه در مسیر دافعه و تنش و شکاف گام برمی دارند‌.

به گزارش جماران؛ متن این یادداشت به شرح زیر است :

اکثریت هنرمندان عزیز سرزمین هنر پرورمان_ ایران_  کشوری که تداوم  تاریخی آن ، بیش از هر چیز مرهون   ادب و هنر است، به ویژه  بانوان ارجمند  هنر هفتم (سینما)،  با نگرش‌های مختلف،  همیشه و در همه حال دغدغه ایران را داشته و دارند  و قلبشان برای میهن عزیزمان می تپد. 

زیبنده نیست که دستگاه  متولی ، به جای آنکه اهالی هنر را قدر بداند و بر صدر بنشاند و در راستای تقویت  همبستگی و انسجام  ملی و رونق  نشاط و شادابی و غنی سازی فرهنگ ملی، ملت و کشور را از وجود مبارکشان ، بهره مند گرداند، با رویکردی تقابلی و تنازعی با ایشان مواجه شود و به جای رویه ی جذب حداکثری، رویکرد  ناصواب  حذف و طرد را در پیش بگیرد .  

هنری که در سنت  سترگ ما ، برتر از گوهر آمد پدید، می تواند و می بایست ، یاریگر  مودت و محبت در جامعه ی ما باشد، نه آنکه با نگرش های سطحی و جناحی و سلیقه ای ، از صحنه بیرون رانده شود.

 التیام  زخم های به جای مانده از حوادث تلخ سال گذشته، نیازمند  مرهمی از دلجویی و دعوت به گفت و گو برای بازسازی و بازیابی وحدت و ترمیم و کاهش  شکاف ها است، نه آنکه  متولیان  فرهنگ و هنر ، ناهنرمندانه در مسیر  دافعه و تنش و شکاف گام بردارند. محبت ،مودت و مهربانی ، سنت  حسنه ی اسلامی _ایرانی است. آن را پاس بداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.