مجمع روحانیون مبارز در پیامی با تسلیت ارتحال آیت الله حسن صانعی، اعلام کرد: آیت الله حاج شیخ حسن صانعی در اوج فشار دستگاه شاه و سال‌های غربت امام خمینی، همراه برادر بزرگوارش مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی در روشن نگه داشتن چراغ بیت امام که مرکز آگاهی و بیداری امت اسلام بود از هیچ کوشش و فداکاری دریغ نورزیدند. خدمات ارزشمند این عالم خدوم و دلسوز در جهت رفع نیازهای خانواده های شهدا و جانبازان و حمایت از محرومان جامعه، در قالب تاسیس بنیاد پربرکت ۱۵ خرداد باقیات صالحاتی است که موجب سرافرازی در عالم آخرت و زنده ماندن نام نیک او در این دنیا خواهد بود.

به گزارش جماران؛ پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت ارتحال آیت الله حاج شیخ حسن صانعی بدین شرح است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تاسف‌بار رحلت عالم مجاهد و یار با وفای امام خمینی ( ره) آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی در ایام عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  دوستداران امام و انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فرو برد. او یکی از نمونه‌های برجسته امانتداری، وفاداراری و صداقت و پاکی در این روزگار بود. امام خمینی(ره) در نامه‌ای بی نظیر, ایشان را با این تعابیر مورد خطاب قرار دادند: « استعدادت،  لطافت روحت و صداقتت چیزی نیست که فراموشم شود. من کاملاً به تو اطمینان دارم لذا وکیل من می‌باشی در تمام زمینه‌های شرعی»

 آیت الله  حاج شیخ حسن صانعی از سنین نوجوانی، خود را وقف پیشبرد آرمانها و اهداف نهضت اسلامی و مبارزه با دستگاه جبار ستمشاهی و گسترش اندیشه پویای مقتدا و رهبر خویش نمود  و این مجاهدت کم نظیر تا پایان عمر پربرکت او ادامه یافت. او در اوج فشار دستگاه شاه و سال‌های غربت امام خمینی، همراه برادر بزرگوارش  مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی در روشن نگه داشتن  چراغ بیت امام  که مرکز آگاهی و بیداری امت اسلام بود از هیچ کوشش و فداکاری دریغ نورزیدند. خدمات ارزشمند این عالم خدوم و دلسوز در جهت رفع نیازهای خانواده های شهدا و جانبازان و حمایت از محرومان جامعه، در قالب تاسیس بنیاد پربرکت ۱۵ خرداد باقیات صالحاتی است که موجب سرافرازی در عالم آخرت و زنده ماندن نام نیک او در این دنیا خواهد بود.

مجمع روحانیون مبارز فقدان این عالم ربانی و محرم اسرار امام خمینی و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و از اعضای اولیه هیئت موسس مجمع روحانیون مبارز را به خاندان معزز صانعی به ویژه داماد مکرمشان حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمدعلی نظام‌زاده و به بیت رفیع حضرت امام و به  تمامی دلباختگان خمینی عزیز تسلیت و تعزیت می‌گوید و حشر او را با مولا و مقتدایش حضرت سیدالشهدا (ع) از درگاه خداوند مسألت می نماید.

مجمع روحانیون مبارز

۱۴۰۲/۴/۳۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.