طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه عده‌ای مدعی هستند اصلاح‌طلبان در انتخابات تأیید صلاحیت نمی‌شوند: شورای نگهبان نگاه حزبی، جناحی و گروهی ندارد به افرادی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار جماران؛ سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: طرح واردات خودروهای کارکرده در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و از آنجایی که هیأت عالی نظارت‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پیش از این آن را تأیید کرده‌ بود، می‌توانیم بگوییم فرآیند ابلاغ آن باید طی شود.

 

آخرین وضعیت طرح تناسبی شدن انتخابات

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری: ما به طرح تناسبی شدن انتخابات ایرادی نداشتیم ولی هیأت عالی نظارت ایراد گرفت و اعلام مغایرت شده و در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

 

 تعیین سقف اجاره‌ بها تایید نشد

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: شورای نگهبان تعیین سقف اجاره‌ بها توسط شورای عالی مسکن‌ را مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی دانست.

 

واکنش به لغو حکم رئیس سازمان‌ اداری و استخدامی توسط دیوان عدالت اداری

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت گفت: سطح این بحث اختلاف برداشت در قانون عادی است و به نظرم باید سازوکار قانونی خودش دنبال‌ شود که‌ یکی از آنها می‌تواند استفساریه از مجلس باشد.

در خصوص تفسیر قانون اساسی چیزی به صورت رسمی از ما خواسته‌ نشده‌ است.

ما در شورای نگهبان اطلاعی نداریم که‌ در خصوص تأیید یا رد صلاحیت‌ با کسی تماس گرفته شده باشد./ جماران

 

تحریم کنندگان انتخابات مدعی مشارکت‌ حداکثری شده‌اند

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: اصلاح قانون انتخابات می‌تواند به بهبود کار اجرایی و نظارتی انتخابات کمک کند.

برای‌ ما جالب است که تحریم کنندگان انتخابات مدعی مشارکت‌ حداکثری شده‌اند.

چیزی که در کاهش‌ مشارکت تأثیر دارد این است که عده‌ای مردم‌ را ناامید و نسبت‌ به‌ صندوق رأی دلسرد کنند. بنده‌ از همه شخصیت‌های سیاسی می‌خواهم که‌ در جهت‌ افزایش مشارکت‌ و امید آفرینی تلاش‌ کنند.

 

طرح ساماندهی بازار مسکن‌ تایید نشد

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری: طرح ساماندهی بازار مسکن‌ با اشکالات و ابهامات شورای نگهبان مواجه شد. البته‌ ایرادات شورای نگهبان جزئی است‌ و لاینحل نیست و به‌ ارتقاء طرح کمک می‌کند.

 

طرح "شفافیت قوای سه‌گانه" در اختیار مجمع تشخیص است

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه با اصرار مجلس‌، طبق اصل ۱۱۲ در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است./ جماران

 

تمام تلاش ما برگزاری انتخابات سالم، پرشور و رقابتی است

طحان نظیف در نشست خبری امروز خود گفت: الکترونیکی شدن انتخابات ۲۵ مرحله‌ دارد که ۲۴ مرحله‌ آن محقق شده‌ و اخذ رأی‌ محل بحث است.

 

اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده تأیید صلاحیت نمی‌شوند؟

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه عده‌ای مدعی هستند اصلاح‌طلبان در انتخابات تأیید صلاحیت نمی‌شوند: شورای نگهبان نگاه حزبی، جناحی و گروهی ندارد به افرادی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند.

 

 

تکمیل می شود....

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.