پایگاه خبری جماران: در اسفند ماه ۱۴۰۱ خبری منتشر شد که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) به سبب دروغ های چندباره ای که درباره بحث آغاز جنگ از زبان آقای شهاب الدین حائری منتشر شد، از وی شکایت کرده است. 

به دنبال این مطلب ایشان در همان زمان با تمسک به «آزادی بیان» سعی نمود با تخریب مسئولان موسسه، به تعبیری نعل وارونه زند و خود را در سایه این اصل بنیادین مخفی کند و امروز نیز در مطلبی چنان وانمود کرده است که گویا شکایت موسسه چیز جدیدی است و به خاطر مطالب جدید ایشان است.

 

در این باره نکاتی را باید مورد توجه قرار داد:

 

نخست آنکه این شکایت در همان اسفند ماه ۱۴۰۱ به ثبت رسیده و مراحل آن متأسفانه در قوه قضاییه با کندی طی شده است. 

دوم آنکه همانطور که آزادی بیان اصلی محترم است، «دروغ گفتن و افترا» هم به شهادت شرع و وجدان اخلاقی حرام و ممنوع است. و در حقیقت اصل «مراجعه به محاکم قضایی» و «مطالبه دلیل از دروغ گو» بزرگ ترین ضامن و حافظ اصل آزادی بیان است. و اگر چنین نبود هر روز صدها نفر به شکایت از کسانی که با دروغ و تهمت قصد تخریب فرد و یا نهادی را دارند، در اقصی نقاط عالم اقدام نمی کردند. 

در تمام کشورهای جهان در کنار آزادی بیان، برای کسانی که به ناحق مورد ظلم و دروغ واقع می شوند این حق مقرر شده است تا با مراجعه به دادگاه، از مفتری تقاضای دلیل کنند. و طبیعی است اگر گوینده ای معتقد است که سخن صحیح و بر حقی گفته نباید از حضور در محاکم قضایی واهمه داشته باشد و می تواند در آنجا ادله خود را ارائه دهد. 

نکته سوم آنکه این اتهام فقط «یک توهین و یا دروغ» درباره «یک فرد و یا یک انسان معمولی» نیست. 

همه می دانند اگر تهمت «آغاز جنگ» به امام و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران زده شود و این دروغ با تکرار های غیر مسئولانه در رسانه جا باز کند،تا چه حد «آثار زیان بار حقوقی و اجتماعی» دارد. 

در کنار این مسأله آیا کسی هست که از درد جانکاه مردان و زنانی مطلع نشود که فرزندانشان را برای دفاع از اسلام و ایران از دست داده اند و می بینند کسی رهبر آنها را به بی خردی در آغاز جنگ متهم می کند؟ 

نکته چهارم آنکه این ادعا مستند به سخنان دروغی است که دبیر کل سابق نهضت آزادی از قول مرحوم دعایی نقل کرده است و شخص مرحوم دعایی بیش از چندین بار با صدای رسا آن را دروغ دانسته و در مجامع مختلف به تکذیب ادعای خلاف واقع دبیر کل نهضت آزادی اقدام کرده و این مطلب در زمان حیات او و مدعی بارها نشر یافته است{در اینجا بخوانید}. ولی متأسفانه اکنون باز هم بر اساس همان سخنانی که بارها تکذیب شده، کسی مجددا «تهمت کثیف آغاز جنگ» را متوجه امام می کند تا به خیال خود مخاطب خود را خوشنود کرده و یا کف و سوتی را برای خود بخرد. 

و نکته آخر آنکه طبق قانون موسسه تنظیم و نشر آثار امام باید بر اساس وظایف محوله نسبت به این شکایت اقدام می کرد و از مظلومیت امام راحل و مردم ایران در مقابل این شبهه افکنی ها و دروغ پردازی ها دفاع می کرد.

 

در همین خصوص بخوانید:

نکاتی پیرامون شکایت از یک دروغ

نادری، داماد مرحوم دعایی: عده‌ای برای تخریب چهره امام و مقصر جلوه دادن ایشان در موضوع شروع جنگ سناریوسازی می کنند/ مرحوم دعایی بارها ماجرای ملاقات با صدام حسین و انتقال پیام وی به امام خمینی (ره) را تکذیب و از مرحوم یزدی گلایه داشت

چرا اظهارات ابراهیم یزدی درباره امام خمینی و جنگ عراق دروغ محض بود؟ - مرحوم دعایی در سال 1396 توضیح داد + فایل صوتی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.