در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد؛ امیرعبداللهیان با الهام علی‌اف دیدار کرد

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد. 

در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد امیرعبداللهیان با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

تقویت روابط تهران و باکو و بررسی مسائل منطقه، محور گفت و گوهای حسین امیرعبداللهیان و الهام علی اف است.

 

photo_2023-07-05_15-01-29 (2)

 

نشست وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با عنوان «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» از امروز چهارشنبه (۱۴ تیرماه)‌ در مرکز همایش های شهر باکو آغاز شده است و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سایر وزرای خارجه و معاونان وزرا و نمایندگان سران این جنبش از کشورهای مختلف در این اجلاس حاضرند.

 

کیفیت+بد+آب+منطقه+انقلاب+تهران (1)

 

همچنین دیدار با همتایان و معاونان وزرای خارجه از کشورهای فلسطین، سوریه، ازبکستان، اوگاندا، ترکیه، سومالی، بنگلادش، بورکینافاسو، اتیوپی، اندونزی، تونس، آفریقای جنوبی، هند و جمهوری آذربایجان در دستور کار امروز وزیر امورخارجه کشورمان است.

 

photo_2023-07-05_15-01-28

 

جنبش عدم متعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی سابق تأسیس شد و شامل کشورهایی است که به هیچ‌یک از بلوک‌های قدرت جهانی (آمریکا و شوروی) وابستگی و تعهدی نداشته و به عبارتی در جبهه کمونیسم یا سرمایه‌داری نیستند.

این سازمان پس از جنگ سرد تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و ۱۲۰ کشور عضو آن هستند و ۲۱ کشور نیز به عنوان ناظر در این سازمان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.