​مجمع عمومی وزرای ادوار عصر امروز برگزار شد. محمدرضا عارف، غلامرضا شافعی، مصطفی هاشمی طبا ، محسن مهرعلیزاده و عبدالحسین وهاجی از وزرای دولت های سازندگی و اصلاحات به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار جماران، در این نشست که با حضور جمع زیادی از وزرای دولت های مختلف بعد از انقلاب برگزار شد، انتخابات هیات مدیره جدید این مجمع نیز برگزار شد که در نهایت، محمدرضا عارف، غلامرضا شافعی، مصطفی هاشمی طبا ، محسن مهرعلیزاده و عبدالحسین وهاجی از وزرای دولت های سازندگی و اصلاحات به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند و بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی نیز به عنوان بازرس برگزیده شد.

 

photo_2023-06-13_18-15-18

 

در این انتخابات شماری از وزرای دولت محمود احمدی نژاد از جمله زریبافان، شمس الدین حسینی، سید محمد حسینی (معاون فعلی پارلمانی رئیس جمهور)، تقی پور و حاجی بابایی نیز شرکت داشتند که نتوانستند موفقیتی کسب کنند.

 

حاشیه ها

- حضور وزیران دولت های مختلف از جناح های رقیب در کنار هم جالب بود. این وزیران فارغ از اختلافات جناحی،. در کنار هم به احوال پرسی هم می پرداختند.

- وزیران دولت احمدی نژاد حضور چشمگیری داشتند و برای عضویت در سمت های مختلف مجمع هم ثبت نام کرده بودند. 

- برخی نامزدها خودشان در جلسه حاضر نبودند، اما ثبت نام کرده بودند. شافعی دبیر جلسه اعلام کرد که ثبت نام غایب ها منع قانونی ندارد.

- از شش تن از اعضا که در دور اخیر مجمع وزرا مرحوم شدند یاد شد و مشخصا با اهدای لوح تقدیر به خانواده مرتضی محمد خان و حسن غفوری فرد تجلیل شد.

- در این مراسم صالحی امیری با ذکر خاطراتی از حسن غفوری فرد تجلیل کرد و محمدحسین عادلی هم از محمد خان با ذکر خاطراتی یاد کرد.

خاندوزی وزیر اقتصاد با ارساد لوح یادبود از خدمات محمد خان تقدیر کرد و محرابی وزیر نیرو هم با ارسال متن یادبود از غفوری فرد تقدیر کرد.

- قبل از مراسم مهرعلیزاده و صالحی امیری با حضور مقابل درب ورودی به اعضایی که وارد می شدند خوش آمد می گفتند.

- عارف خبر داد که مجمع به دنبال تشکیل آکادمی حکمرانی با کمک دانشگاه های شریف و تهران است.

- جلسه مجمع وزرا در فرهنگستان علوم جنب کتابخانه ملی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.