مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: یارانه پنهان نیز واژه جعلی است که مرهون برخی پیش فرض‌ها است و نمی‌توان درآمد و هزینه‌های مردم ریالی باشد و ما قیمت گذاری را با قیمت بازار سیاه بسنجیم. در فروردین ماه تورم نقطه ای ما به ۷۰ درصد رسیده و تورم نقطه‌ای مواد خوراکی به حدود ۹۰ درصد رسیده است، آیا رشد تولید به قیمت رشد سرمایه داران ۲ درصدی درست است؟!

به گزارش خبرنگار جماران؛ امروز در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صمت، مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن در مخالفت با برنامه‌های وی گفت:

با تفکر اقتصاد سرمایه‌داری و نئولیبرالی، همان اقتصادی که حدود ۳ دهه است که به ایران تحمیل شده، نمی‌توان این وزارتخانه را مدیریت کرد.

آقای علی آبادی باید پاسخ دهد که در مسیر مدیریت خود از صاحبان این تفکر بهره می جوید یا نسبت تفکری ایشان با این تفکرات چیست؟

وزیر پیشنهادی از تک نرخی شدن ارز براساس نرخ بازار آزاد صحبت می کند، اما منظور ایشان کدام بازار است؟ و بر اساس کدام نرخ قرار است این موضوع سنجیده شود

یارانه پنهان نیز واژه جعلی است که مرهون برخی پیش فرض‌ها است و نمی‌توان درآمد و هزینه‌های مردم ریالی باشد و ما قیمت گذاری را با قیمت بازار سیاه بسنجیم.

در فروردین ماه تورم نقطه ای ما به ۷۰ درصد رسیده و تورم نقطه‌ای مواد خوراکی به حدود ۹۰ درصد رسیده است، آیا رشد تولید به قیمت رشد سرمایه داران ۲ درصدی درست است؟!

آقای علی آبادی باید مشخص کند که وزارت صمت به سمت مردم خواهد بود یا به سمت اقتصاد سرمایه‌داری که روز به روز فربه تر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.