گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو یا جماران؛

ایزدپناه، نماینده مجلس: دولت در انتصابات خوب عمل نکرده/ در این دو ماه نمود خاصی از شعار سال ندیدیم/ تنها خط قرمز ما در کشور رهبری است

عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه و باغملک در مجلس به جماران گفت: خط قرمز ما در کشور رهبری است و غیر آن هیچ خط قرمزی نداریم هر فردی می‌تواند استیضاح شود، حتی سوال از رئیس جمهور نیز ایرادی ندارد، اینکه می‌گویند استیضاح مخالفت با نظام است عامیانه بوده و این حرف‌ها از سر ناآگاهی است که باید آن را اصلاح کنند.

پایگاه خبری جماران: دولت سیزدهم بر روی نوار تند جابه‌جایی‌ها؛ دو روز قبل فاطمی‌امین پنجمین وزیری بود که از قطار دولت رئیسی پیاده شد و این در حالی است که با سفری که رئیسی به خوزستان داشت از تغییرات مدیران گفته شد و حال باید منتظر استیضاح دیگر وزرای دولت که از بهارستان به گوش می‌رسد ماند.

در این‌باره عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک و عضو کمیسیون کشاورزی به خبرنگار جماران گفت: عملکرد دولت نقاط مثبت و هم منفی دارد؛ سفرهای استانی دولت و دیدار با مردم و بررسی مشکلات میدانی جزو نقاط قوت دولت است و اگر در این سفرها تصمیمات دولت اجرا نشود می‌تواند برای دولت پاشنه آشیل منفی باشد، کما اینکه یکسری مصوبات در سفرهای اول اجرایی نشدند که مورد انتقاد ما و مردم است.

دولت در انتصابات خوب عمل نکرده و سوءمدیریت در بسیاری از وزارتخانه‌ها به چشم می‌آید

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصاد است؛ گرانی و تورم باید کنترل شود همان‌طور که حضرت آقا شعار سال را مهار تورم و رشد تولید نامیدند اما در این دو ماه نمود خاصی ندیدم و دولت و مجلس عملا باید به خواسته حضرت آقا پاسخ مثبت دهند. هنوز نمی‌توانم برای شعار سال قاطعانه نظر بدهم اما تا الان راضی نیستم مثلا رشد خودرو برخلاف نظر آقا و شعار سال بوده است که باید برای آن فکری کنیم. نمره دولت از جهتی منفی و از سویی مثبت است؛ در انتصابات خوب عمل نشده و سوءمدیریت در بسیاری از وزارتخانه‌ها به چشم می‌آید؛ در سفر دولت به خوزستان بنا به بررسی خودشان ۱۵ مدیر را جابه‌جا کردند و این نشان می‌دهد که به اشتباه خود در انتصابات پی بردند وگرنه این اتفاقات در طول یک سال و نیم نمی‌افتاد.

تنها خط قرمز ما در کشور رهبری است

نماینده مردم ایذه و باغملک در پاسخ به این سوال که چرا برخی بر این عقیده هستند استیضاح در مخالفت با نظام است، گفت؛ حرف بسیار بی‌جایی است. استیضاح و سوال حق مجلس است؛ هر جا ناکارآمدی مشاهده کردیم باید استیضاح صورت بگیرد و این به خواست رهبر و نظام است و مجلس باید به وظیفه خود عمل کند اما همراهی مجلس و دولت خواست نظام و مردم است. خط قرمز ما در کشور رهبری است و غیر آن هیچ خط قرمزی نداریم هر فردی می‌تواند استیضاح شود، حتی سوال از رئیس جمهور نیز ایرادی ندارد، اینکه می‌گویند استیضاح مخالفت با نظام است عامیانه بوده و این حرف‌ها از سر ناآگاهی است که باید آن را اصلاح کنند.

قحط الرجال نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص اینکه گفته می‌شود چه کسی جای وزیر در صورت استیضاح بیاید، با این وجود آیا با قحط الرجال روبرو هستیم، پاسخ داد: نه قحط الرجال نیست. ما نیروهای نخبه بسیاری در کشور داریم، اینکه به طور مثال می‌گویند چون وزیر آموزش پرورش رفته دیگر کسی نیست؛ اشتباه است. ما به اندازه‌ی کافی افراد قوی در کشور داریم. به نظرم من این بی‌حرمتی به جامعه نخبگان کشور است. اگر وزیری برود وزیر دیگری جای او می‌آید.

تا امروز مجلس برای همراهی با دولت اقدام جدی برای حذف وزرا نداشته است

ایزدپناه در پایان افزود: تعامل و همراهی مجلس و دولت تا امروز خوب بوده و با وجود ایرادها بسیار مدارا کرده است. جا به جایی‌ها را دولت خود انجام داده و تا امروز مجلس برای همراهی با دولت اقدام جدی برای حذف وزرا نداشته است؛ ضمن اینکه گلایه‌های بسیاری از نحوه‌ی مدیریت دولتی‌ها در استان‌ها وجود دارد، اما هدف این است که در تعامل مشکلات مردم حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.