صدیف بدری نماینده اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی وموافق با استیضاح وزیر صمت گفت: آقای وزیر شما به افزایش تولید خودرو در کشور اشاره می‌کنید اما هیچ اثری از بهبود کیفیت خودرو تولیدی و ثبات قیمت نیست، آیا می‌دانید و باور دارید که سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها و در اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند؟ آیا می‌دانید بیش از ۳۶۰ هزار نفر از هموطنان گرامی ما با جراحت‌های مختلف از قطع عضو تا قطع نخاع مواجه می‌شوند؟ و آیا می‌دانید حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد بودجه کل کشور صرف هزینه‌های تصادفات می‌شود؟!

به گزارش خبرنگار جماران؛ صدیف بدری نماینده اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی نماینده موافق با استیضاح وزیر صمت گفت: مجلس با استیضاح هشدارهای لازم را به وزرا می‌دهد نه تنها تهدیدی نیست بلکه زمینه تقویت کابینه در راستای برنامه‌ها و وعده‌ها را ایجاد می‌کند.

بدری گفت: فاطمی امین در طول ۲۰ ماه گذشته بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده است. وزیر نه تنها در حوزه‌های مختلف وظایف اجرایی خود به ویژه خودرو، کنترل بازار، کیفیت خودروی تولیدی و واردات خودرو هیچ اقدامی انجام نداد بلکه با سومدیریت باعث افزایش مشکلات شده است.

نماینده اردبیل گفت: آقای وزیر شما مگر براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو اختیارات کافی برای واردات خودرو ندارید؟ چرا در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در هیات نظارت مجمع تشخیص و در جلسه ویژه موضوع واردات خودرو حاضر نشدید و از مصوبه مجلس دفاع نکردید؟

این نماینده مجلس افزود: در طول ۲۰ ماه گذشته متلاطم‌ترین و بی‌برنامه‌ترین حوزه بازار کشور، بازار خودرو است.

وی گفت: آقای وزیر شما به افزایش تولید خودرو در کشور اشاره می‌کنید اما هیچ اثری از بهبود کیفیت خودرو تولیدی و ثبات قیمت نیست، آیا می‌دانید و باور دارید که سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها و در اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند؟ آیا می‌دانید بیش از ۳۶۰ هزار نفر از هموطنان گرامی ما با جراحت‌های مختلف از قطع عضو تا قطع نخاع مواجه می‌شوند؟ و آیا می‌دانید حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد بودجه کل کشور صرف هزینه‌های تصادفات می‌شود؟!

آقای وزیر آیا می‌دانید خودروسازان داخلی هر روز از کیفیت خودروها می‌کاهند و بسیاری از قطعات خودرو را با کیفیت پایین از چین وارد کرده و خودروسازان مونتاژکار هستند./ جماران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.