همایش بین المللی «قدس، قبله اول» عصر دیروز(سه شنبه 22 فروردین ماه) با سخنرانی رئیس بنیاد بین المللی عاشورا و جمعی از شخصیت‌های سیاسی محور مقاومت در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

در آستانه روز قدس، همایش بین‌المللی «قدس، قبله اول» عصر روز سه شنبه(22 فروردین ماه) در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری در این همایش با اشاره به اینکه در روایات ما حمایت و پشتیبانی از مظلوم بسیار وارد شده است، گفت: یکی از بزرگترین جنایاتی که امروز امپریالیسم رسانه‌ای، سیاسی و مالی دارد انجام می‌دهد جا به جایی مفاهیم مظلوم و ظالم است. یعنی حتی امپریالیسم جهانی هم معتقد است که از مظلوم باید دفاع شود و دفاع از مظلوم مقدس است و لذا این مفاهیم را جا به جا می‌کند. امپریالسم نمی‌گوید چرا صهیونیست‌ها وارد این سرزمین شده‌اند و می‌گوید چرا اینها مقابله می‌کنند.

رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» را عمل کنیم باید ظالم را بشناسیم، افزود: امام خمینی(س) کار بزرگی را انجام داد و فرمود فریاد کنید تا این ظالم شناسایی شود و امروز شاهدیم که به جان خودشان افتاده‌اند و به خواست خدا خودشان را از بین می‌برند. امروز می‌بینیم که این آرمان امام در دفاع از مظلوم جهانی شده و مراسم روز قدس در بیش از 140 کشور دنیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جماران، همایون سامه‌یح رئیس انجمن کلیمیان و نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، نیز در این همایش گفت: یهودیت یک دین چهار هزار ساله ولی صهیونیست یک حزب حدود 100 ساله است که سعی دارد با سوء استفاده از دین و یهودیت برای خودش وجهه ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه روز قدس روز همه مستضعفین دنیا است و فرقی ندارد که مسلمان یا غیر مسلمان باشند، افزود: رژیم صهیونیستی یکی از زورگوهای دنیا است و به زور سرزمین ملتی را غصب کرده و با شنیع‌ترین اعمال باعث ایجاد نگرانی در تمام دنیا شد. ما می‌دانیم تشکیل رژیم صهیونیستی توسط غربی‌ها و به خصوص انگلیس در آن زمان بود. امیدواریم ملت‌های منطقه بدانند حمایت از رژیم صهیونیستی مساوی با نابودی منطقه است.

سامه‌یح اظهار داشت: رژیم صهیونیستی دچار آشوب‌های زیاد است. نتانیاهو یک دیکتاتور بالفطره است و این دیکتاتوری را علیه مردم خودش هم آغاز کرده است. همان طوری که من نمی‌خواهم به یهودی‌های ایران توهین شود، و نمی‌شود، مردم فلسطین هم حق دارند زندگی آرامی داشته باشند. صاحب اصلی آن کشور فقط مردم فلسطین هستند و تمام مردم دنیا باید به این سرزمین احترام بگذارند. امیدواریم مردم فلسطین به زودی به خانه خودشان برگردند و در دنیا صلح برقرار شود.

به گزارش خبرنگار جماران، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران، نیز در این همایش گفت: امام خمینی(س) با اعلام روز قدس مسئولیت شرعی ما را به یادمان آوردند و یادآور شدند که ملت اسلامی باید برای آزادی قدس متحد شوند. امام خمینی(س) اولین کسی بود که برائت از مشرکین را مطرح کرد. ان شاء الله با ضربات مقاومت اسرائیل از هم خواهد پاشید.

وی تأکید کرد: باید از برادران و خواهران فلسطینی حمایت کنیم و همه ما وظیفه سنگینی در این زمینه داریم و هر کاری برای اعتلای نام قدس انجام بدهیم باز هم کم انجام داده‌ایم. متأسفانه برخی از دولت‌های اسلامی از آرمان فلسطین دست برداشته‌اند اما خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت از ملت فلسطین پیش‌رو بوده است.

به گزارش خبرنگار جماران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، نیز در این همایش گفت: ما به عنوان مسلمان و فلسطینی بین یهودیت دینی و سیاسی فرق قائل هستیم. نام حضرت موسی(ع) 136 بار در قرآن ذکر شده و در واقع ما به تمام انبیاء اعتقاد داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن همیشه تلاش می‌کند دین و سیاست را از هم جدا کند، یادآور شد: متأسفانه در ماه مبارک رمضان امسال شاهد حمله ددمنشانه صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی بودیم اما واکنش جامعه جهانی متناسب با این ددمنشی نبود. رژیم صهیونیستی می‌خواهد بگوید مسجد الاقصی تحت حاکمیت ما است و تمام این ددمنشی برای این است. ما حق تمام یهودیان را به رسمیت می‌شناسیم اما مسأله این است که رژیم صهیونیستی نگاه سیاسی دارد و این نگاه خطرناک است.

ابوشریف افزود: تمام امت اسلامی باید به پا خیزند و از فلسطین حمایت کنند. روز قدس یک پیشنهاد نیست و یک پروژه است که ثابت کند دشمن می‌خواهد اسلام را نابود کند. بعضی‌ها فکر می‌کنند رژیم صهیونیستی یک دولت دموکراتیک است ولی رژیم صهیونیستی یک آپارتاید و تبعیض نژادی واقعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.