پایگاه خبری جماران:  طی 11 سال گذشته، درباره مرحوم حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی با سه گروه (‌شامل ‌دوستان صمیمی، منتقدین جدی و مخالفین صریح ایشان) گفت وگو‌ها کرده‌ و با شخصیت های هر سه دسته هم ارتباطات نزدیک دارم و هم تمام حرف و حدیث و ادله آن‌ها را شنیده‌‌ام و می‌شنوم.

 

اینک در یازدهمین اسفند و در بیست و هشتمین سالروز رحلت ناگهانی او  گوشه‌ای از آن‌چه را که طی این مدت یافته‌ام و به آن‌ باور دارم یادآور می‌شوم:

 

حاج‌ احمد‌ آقای خمینی مؤمنی بود ساده‌زیست، و مطلقاً به مال و مقام و ثروت دنیا و زندگی اشرافی اعتنایی نداشت.

 

صادق و راستگو بود و هرگز به امام و مردم دروغ نگفت و در صدد فریب مردم و خدعه نسبت به آن‌ها برنیامد.

 

علاوه بر پاکدامنی و پاک‌دستی، هرگز به خود و اطرافیان اجازه سوء استفاده از موقعیت به دست آمده را نداد و درهای بیت امام را به روی همه اقشار و اصناف و همه دسته جات سیاسی معتقد به امام، انقلاب و مردم گشوده نگاه داشت.

 

احمدآقا به «امام برای همه» تا بن دندان عقیده‌مند بود و رفتارش در دوران تصدی دفتر حضرت امام با مخالفان و موافقان این گزاره را تایید می کند.

 

   با‌هوش و مدیری توانا بود، به منویات امام یعنی آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی و حفظ تمامیت ارضی و یک‌پارچگی کشور با تمام وجود باور داشت و در شرایط سخت، به تبع امام و هم‌دوش مردم بحران‌ها را مدیریت می‌کرد. 

 

  با این که شخصیت مستقلی داشت اما تمام وجود خود را وقف امام و ایران کرد و هرگز امام را وسیله‌ نیل به اهداف سیاسی و کسب قدرت قرار نداد.

 

  احمدآقا به ضرورت حضور همه بزرگان و همراهان نهضت در عرصه‌های مختلف و نیز روابط آنان با حضرت امام عمیقاً باور داشت و برای حفظ همه افراد تا جایی‌که ممکن بود تلاش می‌کرد.

 

  با همه وجود به امام خمینی نه به نام پدر که به عنوان یک رهبری بزرگ و مرجعی آگاه باور داشت و از خود نسبتی به امام نداد.

 

  او بسیار مردمی و مردم دوست و مهربان بود و در حق هیچ‌کس جقا نکرد و هیچ‌گاه پای از چارچوب شرع و عقل، انصاف و قانون بیرون نگذاشت.

 

  این خلوص نیت، سلامت نفس و اصول اعتقادی و طرز تفکر، از احمدآقا، نشانی را به یادگار گذاشت که سرمشق گرفتن از آن، هم امروز و هم در آینده برای همه‌ کسانی که در چنین موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند راه‌گشا است و آنان را در رفتن به طرف سعادت و اعتلا یاری خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.