گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

واکنش وزیر پیشین بهداشت به مسمومیت های سریالی دختران: انتظار ما از مخالفین جمهوری اسلامی ایران غیر از این هم نیست/ مخالفان نظام می خواهند جوّ روانی ایجاد کنند که نظام این کار را انجام می دهد؛ مثل طالبان که نمی خواهد دختران درس بخوانند

سید علیرضا مرندی، وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مسمومیت های سریالی دختران، به جماران گفت: انتظار ما از مخالفین جمهوری اسلامی ایران، که عملا همه دولت های دنیا هستند، غیر از این هم نیست. شکل های مختلفی دارد؛ یک روز اغتشاش، یک روز جنگ هشت ساله و یک روز تلاش برای کودتا هست. یعنی هر کاری بتوانند می کنند و انتظار ما در آینده هم غیر از این نیست و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

پایگاه خبری جماران، سجاد انتظاری: وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مسمومیت های سریالی دختران گفت: انتظار ما از مخالفین جمهوری اسلامی ایران، که عملا همه دولت های دنیا هستند، غیر از این هم نیست. شکل های مختلفی دارد؛ یک روز اغتشاش، یک روز جنگ هشت ساله و یک روز تلاش برای کودتا هست. یعنی هر کاری بتوانند می کنند و انتظار ما در آینده هم غیر از این نیست و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم. آنها کارهایشان را می کنند و تبلیغات هم دست آنها است و ما خیلی امکان تبلیغات نداریم. متأسفانه ممکن است فضای مجازی را هم آدم های ضد انقلاب اداره کنند. 

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با سید علیرضا مرندی را در ادامه می خوانید:

نظر شما در خصوص مسمومیت های سریالی دختران و فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه چیست؟

انتظار ما از مخالفین جمهوری اسلامی ایران، که عملا همه دولت های دنیا هستند، غیر از این هم نیست. شکل های مختلفی دارد؛ یک روز اغتشاش، یک روز جنگ هشت ساله و یک روز تلاش برای کودتا هست. یعنی هر کاری بتوانند می کنند و انتظار ما در آینده هم غیر از این نیست و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم. یک وقت آمادگی جنگی است که الحمدلله نیروهای سپاه پاسداران و ارتش برای سلاح های دفاعی کار خوبی می کنند. من دو سه شب قبل از نمایشگاه سپاه بازدید داشتم و کارهای خیلی ارزشمندی بود.

مسائل اقتصادی که از اول انقلاب تحریم بوده و هنوز هم هست و به قول خودشان فلج کننده است. اما مسائل فرهنگی ما مهم است، به خاطر اینکه زیربنا مسائل فرهنگی است. از ما انتظار می رفت که در این 44 سال تحول زیربنایی اعتقادی و فرهنگی ایجاد کرده باشیم که افرادی مثل بنده کوتاهی کرده ایم؛ بالأخره هم در آموزش و پرورش و هم در آموزش عالی، وزارت بهداشت و همه نهادها؛ چون مسائل آموزشی به ما بر می گردد، باید بیشتر از این کار می کردیم. به خصوص آموزش و پرورش که با نوجوانان و جوانانی سر و کار دارد که نه دوران دفاع مقدس و نه وضعیت کشور پیش از انقلاب را دیده اند.

شاید اگر من هم وزیر بهداشت وزارتخانه نمی شدم، مصیبت های مردم محروم، روستاها و شهرهای کوچک را نمی دیدم. لذا اینها این تجربه ها را ندارند و یک مقدار هم در فضای مجازی القاءهایی صورت می گیرد، توقعشان را بالا می برد و ذهنیت منفی نسبت به نظام پیدا می کنند و هر کاری برای آنها ممکن است. دیشب پیامکی دریافت کردم از قول وزارت کشور بود؛ که پدر یکی از این بچه ها مواد سمی به دخترش داده و او به مدرسه برده، پخش کرده و خودش هم برای شبکه های معاند فیلمبرداری کرده بود.

در شش استان افرادی را دستگیر کرده اند. در یکی از استان ها یک گروه چهار نفره را دستگیر کرده اند که سه نفر آنها از اغتشاشگران بوده اند که با خارج رابطه داشته اند. بنابر این، سرمنشأ اینها روشن است؛ حالا ممکن است آدم های فریب خورده داخلی بازیگر صحنه شوند. پشت صحنه روشن است ولی ما باید آمادگی داشته باشیم. اینها نمی خواهند چهار دانش آموز را بکشند، ولی مخالفان نظام می خواهند این جوّ روانی را ایجاد کنند که نظام دارد این کار را انجام می دهد؛ مثل طالبان که نمی خواهد دختران درس بخوانند، اینها هم از این طریق مانع می شوند.

آنها کارهایشان را می کنند و تبلیغات هم دست آنها است و ما خیلی امکان تبلیغات نداریم. متأسفانه ممکن است فضای مجازی را هم آدم های ضد انقلاب اداره کنند. بنابر این، اولا باید از خدا کمک بگیریم، چون همه کارهای ما را خدا ردیف کرده و نقش سازنده خود ما کم بوده است و خداوند خیلی عنایت کرده است. بالأخره امام وقتی زنده بودند و مقام معظم رهبری در این سه دهه پرچمدار و رهبر خیلی خوبی برای ما بوده اند و ما و مردم را دلگرم نگه داشته اند. ولی این کارهای فرهنگی فقط نباید به دست ایشان صورت بگیرد و «جهاد تبیین» که می فرمایند فقط نباید خودشان تبیین کنند. امام و مقام معظم رهبری نعمت های بزرگی هستند که خداوند به ما عنایت کرده و ان شاء الله که قدرشان را بدانیم؛ که به نظرم نمی دانیم.

 

تحلیل شما از سخنان رهبری چیست که تأکید داشتند باید با عاملان و آمران این جنایت برخورد شود؟

این یک تکلیف شرعی، قانونی و حیثیتی است. بالأخره مقام معظم رهبری وارد مسائل کوچک نمی شوند اما این دستوری با همه ابعاد بود و فکر می کنم خود آقای دکتر رئیسی هم خیلی تأکید دارد و وزارت اطلاعات و وزارت کشور را مأمور کرده که روی این موضوع کار کنند. ظاهرا یک چیزهایی هم به دست آورده اند، اما شاید همه ابعادش هنوز برای همه روشن نشده باشد. ان شاء الله خدا کمک می کند و ما هم آب دیده تر می شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.