گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: عامل مسمومیت دانش آموزان بیرون از مدرسه است/ رسانه ملی به موضوع خیلی منفعلانه و دیر ورود پیدا کرد/ تعطیلی مدارس امتیاز نیست

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص مسمومیت سریالی دانش‌آموزان به خبرنگار جماران گفت: در جریان مسمومیت دختران در اوایل حساسیت آموزش و پرورش توام با منطق نبود و آن را به رده‌های پایینی واگذار کرده بودند؛ در حالی که آموزش پرورش باید در بالاترین مقام و سطوح خود با حساسیت شخص وزیر و عوامل موثر وارد موضوع شود و اگر هرجا خبر کوچکی درز کرد آن نگرانی قابل رفع باشد. این موضوع باید با حساسیت دنبال شود، زیرا نگاه عامدانه به این موضوع وجود دارد.

به گزارش جماران؛ روز قبل طی مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در شهرهای مختلف؛ کمیسیون آموزش با حضور قالیباف و وزرای اطلاعات، بهداشت و آموزش پرورش تشکیل شد و به زوایای این اتفاقات پرداختند.

در این خصوص محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس به خبرنگار جماران گفت: روز گذشته در جلسه کمیسیون طی فضای گفتگویی که بین نمایندگان مختلف مجلس و وزرا بود، اعتراض کردم؛ به دلیل اینکه موضوع به لحاظ زمانی طولانی شده است هنوز پاسخ‌های توام با ابهام، ظرفیت اجتماعی را برای آرامش بخشی جامعه به دست نیاورده است. گرچه خیلی از شهر‌های مختلف کشور درگیر نیستند ولی درگیری‌های ذهنی برای مردم مهم است.

وی ادامه داد: نکته بعدی صحبت‌هایم در حوزه مدارس شهرهای بزرگ بود که دارای جمعیت خارجی است؛ مثل اتفاقی که در کشور افغانستان افتاد و با توجه به نگاه منفی که طالبان نسبت به بحث تحصیل دختران دارد، بعید نیست که در آنجا عامدانه دست به این کار زده بودند. شاید همان نوع نگاه برای بر هم زدن ایجاد آرامش اجتماعی در کشور ما نیز طراحی شده باشد.

باید مراقب باشیم تا جریان آموزش دختران آسیبی نبیند

وی ادامه داد: مردم ما هم منطقی هستند و تحصیل دختران برای ما در اولویت است؛ در استان من خراسان شمالی علاوه بر دانشگاه‌های موجود دانشگاه تک جنسیتی خواهران داریم. حتی کسانی که فرزندان خود را به دانشگاه نمی‌فرستند از ۱۶ و ۱۷ استان به آنجا می‌فرستند. نگاه ما به تحصیل دختران در اولویت است مثل دانشگاه الزهرا یا کوثر بجنورد و یا معصومه قم. همه این‌ها نشان می‌دهد که ما باید مراقب باشیم تا جریان آموزش دختران آسیبی نبیند. 

وحیدی افزود: آخرین بحثی که در جریان مسمومیت دختران گفتم، این است که در جریان مسمومیت دختران در اوایل حساسیت آموزش و پرورش توام با منطق نبود و آن را به رده‌های پایینی واگذار کرده بودند؛ در حالی که آموزش پرورش باید در بالاترین مقام و سطوح خود با حساسیت شخص وزیر و عوامل موثر وارد موضوع شود و اگر هرجا خبر کوچکی درز کرد آن نگرانی قابل رفع باشد. این موضوع باید با حساسیت دنبال شود، زیرا نگاه عامدانه به این موضوع وجود دارد.

تعطیلی مدارس امتیاز نیست 

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص تعطیلی مدارس در جریان این اتفاقات گفت: تعطیلی مدارس که امتیاز نیست! من با صحبتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم داشتم گفتند، در ایام کرونا بچه‌ها هرجایی می‌رفتند ماسک می‌زدند، صبح‌ها پنجره کلاس‌ها را باز می‌کردند و با رعایت دستورالعمل‌ها اثر این موضوع بسیار کاهنده بود. ما در دوران کرونا به اندازه کافی به جریان آموزش آسیب زدیم و متاسفانه ستاد مقابله با کرونا با صفر و صد کردن هر روز به آن لطمه زد. جدا از اینکه باید حوزه بهداشت تقویت می‌شد و به جای اینکه بحث واکسن را دنبال می‌کردند تا توانستند زورشان به مدرسه و دانشگاه رسید. به دنبال تعطیلی نیستیم و باید در شهرهایی که این آسیب وجود دارد با حساسیت دنبال شود تا این موضوع رفع شود.

رسانه ملی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان خیلی منفعلانه و دیر ورود پیدا کرد

این نماینده مجلس در خصوص اطلاع‌رسانی رسانه ملی گفت: قبل از اغتشاشات در حوزه اطلاع‌رسانی گفته بودم، اگر فضای اطلاع رسانی فعال باشد ما دچار فضای انفعال ناشی از  برخورد رسانه‌های خارجی که قطعا می‌دانیم با طراحی بر هم زدن امنیت کشور است نمی‌‌شویم، ما باید یک تصمیم برای اطلاع رسانی پشت قضایا داشته باشیم و به طور لحظه‌ای اخبار را مخابره کنیم. فضای رسانه وقتی از واقعیت درونی سیستم پر نشود از بیرون آسیب می‌زند و وقتی شما خواستید که به فضای بیرونی پاسخ دهید انفعال پیش می‌آید. رسانه خود، یک علم است و مدیریت قوی می‌خواهد. رسانه ملی و رسانه‌ها در این موضوع خیلی منفعلانه و دیر ورود پیدا کردند و باید دولت بدنه آن با مدیریت قوی وارد قضیه می‌شد تا این همه نگرانی را شاهد نباشیم.

عامل مسمومیت بیرون از مدرسه است

نماینده مردم خراسان شمالی اظهار داشت: نگرانی ای که از آن صحبت کردم، این بود که ریشه‌هایی از خارج کشور به داخل منتقل شده باشد. نسبت به علائمی که در برخی شهرها وجود دارد باید حساسیت بیشتری داشته باشیم، اگر بگوییم در برخی کلاس‌ها مسمومیت فراگیر است که همه باید بگیرند اما چند نفر در کلاس مسموم شدند؛ یعنی عاملی از بیرون می‌آید که چند نفر درگیر می‌شوند و الا اگر انتشار داخلی باشد همه مورد آلودگی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.