آیین افتتاح «جشنواره های مردمی آرمان» با حضور شهردار تهران و خانواده شهید آرمان علی وردی عصر امروز(دوشنبه 8 اسفند) در حسینیه جماران برگزار شد.

شهردار تهران در آیین افتتاح «جشنواره های مردمی آرمان» با تأکید بر اینکه ما نیازمند ایجاد یک محیط پر نشاط، فعال، پویا و بهره‌ مندی از این محیط برای ساختن کلانشهر تهران هستیم، گفت: یکی از ویژگی ‌های ممتاز حضرت امام این بود که جوانانی که خودباوری بر پایه ایمان برای آنها محقق شده بود را به جامعه تحویل داد.

به گزارش خبرنگار جماران، علیرضا زاکانی این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: روزگاری نه چندان دور این حسینیه منشأ تحول و تغییر در عرصه جهانی بود. روزگاری نه چندان دور امام عظیم الشأن ما با تمسک به اسلام و با تکیه به مردم انقلابی را به پیروزی نشاند که همه کسانی که سالیان سال کوشیده بودند تا جهان و همه امکانات آن را در خدمت اهداف شیطانی خودشان قرار بدهند، نقشه هایشان را بر آب کرد.

شهردار تهران یادآور شد: انقلاب اسلامی با بت شکنی استبداد و استعمار به جهانیان معرفی شد. مسیر تاریخ تغییر کرد و امروز بعد از 44 سال در نقطه ای ایستاده ایم که دشمن ضعیف تر از هر روزی است و انقلاب اسلامی در تقویت بنیه گذشته خود ادامه مسیر می دهد. اما به هر حال ما در نیمه راه هستیم و هنوز به مقاصد خود نرسیده ایم. اهداف انقلاب اسلامی، آزادی، استقلال، عدالت، معنویت و پیشرفت بود و تحقق این اهداف نیازمند ایجاد یک الگو و تکثیر آن، و شکل گیری تمدن نوین اسلامی بر پایه آن است.

وی افزود: امروز دور هم جمع شده ایم تا آغازی را داشته باشیم و کار جدیدی را در شهر عزیزمان تهران تجربه کنیم و تحت عنوان «جشنواره ‌های مردمی آرمان» با تمسک به نام و یاد شهید آرمان علی وردی این گام را برداریم. در حقیقت ما دنبال ایجاد زمینه جدیدی برای ساختن محیط پیرامونی زندگی مان و مشارکت، رقابت، ایستادگی و مقاومت برای ایجاد یک شرایط جدید هستیم. ما نیازمند ایجاد یک محیط پر نشاط، فعال، پویا و بهره‌ مندی از این محیط برای ساختن کلانشهر تهران هستیم.

زاکانی با بیان اینکه یکی از ویژگی ‌های ممتاز حضرت امام این بود که جوانی که خود باوری بر پایه ایمان برای آنها محقق شده بود را به جامعه تحویل داد، اظهار داشت: ما امروز آغاز راهی را دنبال می ‌کنیم که در آن همه مجموعه فضائلی که بناست در جامعه ما متجلی شود و بروز پیدا کند، در قالب رقابت بین گروه‌ ها و مجموعه ‌هایی که با تلاش و کوشش و ایستادگی در این مسیر درست و مشارکت در ساختن آینده تهران با هم رقابت می کنند، شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بی نظیر نیروی انسانی در شهر تهران هست، افزود: تلاش هست که 52 رویداد در تهران تعریف کنیم که اثرگذاری در شرایط شهر تهران توسط مردم صورت بگیرد. اگر برای ما موضوع نشاط و سلامت جسمانی مهم است، لذا 16 رشته ورزشی هشت رشته برای بانوان و هشت رشته برای آقایان، زمینه ای را فراهم کرده که در جشنواره «قهرمان شهر» که یکی از جشنواره ‌های آرمان است بالغ بر 600 هزار نفر با یکدیگر رقابت کنند و از آن سلامی، نشاط و شور و هیجان نیز در جامعه ایجاد شود؛ جامعه ما نباید خموده و مرده باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه جشنواره های مردمی آرمان در محورهای «ایمنی شهر»، «قرآن و عترت» و «تکافل اجتماعی» برگزار خواهد شد، تأکید کرد: اگر جامعه ای بسیج در خدمت به همنوع صورت نگیرد، خیلی ها هستند که زیر دست و پای این دوران از بین می روند؛ و ما مکلفیم حرکت و تلاش داشته باشیم محیط خودمان را آباد، و در این آبادی با دیگران رقابت کنیم.

به گزارش جماران، در پایان این مراسم با حضور شهردار تهران و خانواده شهید آرمان علی وردی از تندیس و پوستر جشنواره های مردمی آرمان رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.