گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

قادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: در شرایط فعلی که نرخ ارز اضافه شده باید راه را برای صادرات غیرنفتی باز کنیم/ همه به دنبال خارج کردن نقدینگی از بانک‌ها هستند/ اقتصاد ما تاب‌آوری لازم را ندارد

جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس در خصوص نرخ ارز، به خبرنگار جماران گفت: مشکلاتی که امروز ایجاد شده نتیجه عملکرد دیروز و امروز نیست که بتوانیم با یک جلسه مشکل را حل کنیم. این یک واقعیت است که اقتصاد ما تاب‌آوری لازم را ندارد، بلکه اقتصادی است که تحت تأثیر شوک‌های داخلی و خارجی است که اگر از حالت تعادل خارج شود خیلی سخت ممکن است که بتوانیم مجددا آن را به تعادل برگردانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیر صعودی نرخ ارز در کشور، گفت: در حوزه‌هایی که کمبود کالای داخلی ایجاد نمی‌شود، باید اجازه دهیم صادرات انجام شود تا ارز بیشتری وارد کشور کنیم.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس در خصوص نرخ ارز، گفت: مشکلاتی که امروز ایجاد شده نتیجه عملکرد دیروز و امروز نیست که بتوانیم با یک جلسه مشکل را حل کنیم. این یک واقعیت است که اقتصاد ما تاب‌آوری لازم را ندارد، بلکه اقتصادی است که تحت تأثیر شوک‌های داخلی و خارجی است که اگر از حالت تعادل خارج شود خیلی سخت ممکن است که بتوانیم مجددا آن را به تعادل برگردانیم. 

وی افزود: بنابراین، در شرایط فعلی منطقی است که به سمت فرصت‌ها برویم؛ همان‌طور که شهید سلیمانی گفتند که در دل این بحران‌ها فرصت‌های زیادی نهفته است. در شرایط فعلی که نرخ ارز اضافه شده است راه را برای صادرات غیرنفتی باز کنیم و خصوصا در حوزه‌هایی که کمبود کالای داخلی ایجاد نمی‌شود، باید اجازه دهیم صادرات انجام شود تا ارز بیشتری وارد کشور کنیم.

قادری با اشاره به اینکه همه به دنبال این هستند تا نقدینگی را از بانک‌ها خارج کنند، توصیه کرد: راه را باید به سمت مولدسازی و عرضه سهام در بخش‌های غیردولتی که می‌تواند جذب نقدینگی داشته باشند، باز کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.