عمادالدین باقی در نامه ای با اعلام همبستگی و حمایت از مرکز مطالعات حقوق بشر قاهره، تاکید کرد: ما اعضای خانواده جهانی حقوق بشر را تنها نمی گذاریم و با شما اعلام همبستگی می کنیم. تحقق حقوق بشر و صلح و آزادی البته یک آرزو برای همه بشریت است اما تلاش برای پیشرفت دموکراسی و حقوق بشر در در دنیای اسلام و عرب که ما و شما به آن تعلق داریم اولویت ماست. ما در این منطقه دردهای مشترکی داریم.

به گزارش جماران؛ نامه اعلام همبستگی و حمایت عمادالدین باقی از انستیتو مطالعات حقوق‌بشر قاهره در برابر فشارهای حکومت نظامی و‌ مستبد مصر و سرکوب فعالان حقوق بشر بدین شرح است:

 

 جناب آقای بهی الدین حسن

مدیرکل محترم انستیتو قاهره برای مطالعات حقوق بشر

با سلام.

 فشارها و محدودیت های حاکمان نظامی و مستبد مصر بر مردم مصر و بر سازمان شما و بلاک‌کردن وبسایت انستیتو قاهره برای مطالعات حقوق بشر و همچنین آزار شما و خانواده تان و‌ خبر محکومیت علاء عبد الفتاح نویسنده و مدافع حقوق بشر مصری که چندسال است در زندان به سر می برد وسلامت و امنیت و جانش در زندان در خطر است، محکومیت محمد الباقر وکیل حقوق بشر و صدها تن از فعالان مدنی و سیاسی در مصر که جلوی چشم جهانیان صورت می گیرد موجب تأسف برای ما و شرمساری برای حکومت ناقض حقوق بشر در مصر است. 

ما اعضای خانواده جهانی حقوق بشر را تنها نمی گذاریم و با شما اعلام همبستگی می کنیم. تحقق حقوق بشر و صلح و آزادی البته یک آرزو برای همه بشریت است اما تلاش برای پیشرفت دموکراسی و حقوق بشر در در دنیای اسلام و عرب که ما و شما به آن تعلق داریم اولویت ماست. ما در این منطقه دردهای مشترکی داریم. 

بزودی همراه با عده ای از فعالان حقوق بشر ایرانی نامه اعتراضیه ای را خطاب به دولت مصر انتشار می دهیم.

برای موفقیت های شما در کشور تاریخی و بزرگ مصر آرزوی موفقیت دارم.

عمادالدین باقی

ایران- تهران

***

مرکز القاهرة لدراسات حقوق الإنسان

السید بهى الدین حسن ، المدیر العام

20 فبرایر 2023

السید بهی الدین حسن الفاضل

المدیر العام  ل مرکز القاهرة لدراسات حقوق الإنسان

السلام علیکم و رحمة الله

ان الضغوط و التضییقات التی تستخدمها السلطات العسکریة والمستبدة فی مصر علی الشعب المصری الیوم، و علی موسستکم و اغلاق موقع مرکز القاهرة لدراسات حقوق الإنسان، و کذلک الضغط علی شخصکم الکریم وعلی العائلة، و خصوصا ما تعرض له السید (علاء عبدالفتاح)، الکاتب و الناشط فی مجال حقوق الإنسان، والذی یقضی ایامه فی السجن منذ سنوات عدیدة حیث تتعرض سلامته و حیاته للخطر فی السجن،  و کذلک اصدار الأحکام غیر العادلة ضد السید (محمد الباقر) المحامی و المدافع عن حقوق الانسان، و کذلک مطاردة و محکومیة العشرات من ناشطی الحقوق المدنیة و حقوق الانسان فی مصر العزیزة وامام مرآی العالم ، کل ذلک یبعث فی نفوسنا الأسف والأسی و انه دلیل قاطع علی تصرفات الحکومة المصریة الناقضة لحقوق المواطنین.

نحن الناشطون اعضاء العائلة الکبیرة و العالمیة المدافعة عن حقوق الانسان فی کل مکان سنکون الی جانبکم ولم نترککم لوحدکم ونعلن تضامننا معکم. لا شک ان تحقیق حقوق الانسان واستقرار الامن والسلام فی بلادکم یعتبر أمنیة للجمیع، ولکن السعی والعمل علی نشر الدیمقراطیة والحریة و حقوق الانسان فی کل بقاع العالم العربی والاسلامی الذی نحن جزء منه تعتبر من اولویتنا و اهدافنا لاننا نعیش فی بلاد تکون الآلام و المشاکل فیها واحدة ومتشابهة.

اننا مجموعه من ناشطی حقوق الانسان فی ایران سنقوم بتقدیم رساله مفتوحه موجهه الی الحکومه المصریه حول انتهاکات حقوق الانسان.

کل أملنا و دعائنا هو السلامة والتوفیق لکم و ل (مصر) العزیزة والغالیة هذا البلد التاریخی العظیم.

 

عمادالدین باقی

ایران- طهران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.