یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

نگرانی بزرگ هاشمی برای روحانیت

ایشان نگران بودند که سوء مدیریتی که متأسفانه در کشور ایجاد شده در نهایت گریبانگیر روحانیت شود و صدمه‌ای که رضاخان و اجانب می‌خواستند به روحانیت بزنند، متأسفانه در حکومت شیعی و دینی اتفاق بیفتد که واقعا هوشیاری ما را لازم دارد.

پایگاه خبری جماران: محسن هاشمی رفسنجانی اخیرا در دیدار جمعی از علما و روحانیون به نقل بخش هایی منتشرنشده از خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت که جماران در قالب یادداشت منتشر می کند:

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در 11 بهمن سال 1391 نوشتند که «جمعی از اساتید و فضلای قم آمدند. مثل آقای قادری، جناب آقای مرتضوی، جناب آقای شریعتی، سبزواری، سلطانی و ... . و صحبت کردند از وضع جاری کشور و از خطرهای آینده ابراز نگرانی نمودند و از مطرح شدن احتمال حضور من در انتخابات ابراز امید کردند و از مشکلاتی که حوزه به خاطر کمبود امکانات دارد، گفتند. من هم از نقش روحانیت در مشروطه و انقلاب گفتم و سرکوب روحانیت بعد از مشروطه توسط رضاخان با نقشه‌ی اجانب و برنامه شاه برای تضعیف حوزه بعد از رحلت آیت الله بروجردی و هوشیاری آنها و برگرداندن نقشه علیه رژیم را توضیح دادم».

چون الان روحانیت دچار چنین مشکلی است، این قسمت خاطرات جالب است که ایشان می‌گوید: «من بعد از صحبت آقایان گفتم، اکنون با بی‌لیاقتی مدیران و تحریم‌های قدرت‌ها، مشکلات سنگینی که ایجاد شد عمدتاً به حساب عملکرد روحانیت و رهبری و حتی امام راحل و بالاتر ناکارآمدی دین در اداره کشور گذاشته می‌شود».

منظورشان این است که همه این اتفاقات که می‌افتد در نهایت گریبانگیر روحانیت و دین را خواهد گرفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه می‌نویسد: «عملاً همان توطئه حذف روحانیت را دارند».

بعد توضیحاتی می‌دهند که چون فرصت کم است، زمانی که چاپ شد بخوانید. ایشان نگران بودند که سوء مدیریتی که متأسفانه در کشور ایجاد شده در نهایت گریبانگیر روحانیت شود و صدمه‌ای که رضاخان و اجانب می‌خواستند به روحانیت بزنند، متأسفانه در حکومت شیعی و دینی اتفاق بیفتد که واقعا هوشیاری ما را لازم دارد.

امیدوارم که از این توطئه هم عبور کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.