در پی انتشار مطلبی از معصومه ابتکار رییس پیشین سازمان حفاظت محیط زیست و طرح ادعای آلوده بودن بنزین بعضی پتروشیمی ها، وزارت نفت طی نامه ای به جماران توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش جماران؛ در نامه روابط عمومی وزارت نفت به جماران آمده است: «پیرو انتشار مطلبی به نقل از خانم معصومه ابتکار، رییس اسبق سازمان حفاظت از محیط زیست با عنوان «بازگشت بنزین پتروشیمی آلوده به چرخه توزیع در روزهای با هوای آلوده» وزارت نفت توضیحاتی جهت آگاهی مخاطبان سایت جماران نیوز به شرح زیر ارسال می کند.

1 - پتروشیمی محصولی با عنوان بنزین تولید نمی کند. در بعضی پتروشیمی ها یا پتروپالایشگاه ها واحدهای تولید ریفرمیت مانند پالایشگاه وجود دارد که ریفرمیتی هماننده و با کیفیتی مشابه ریفرمیت پالایشگاه ها تولید می کند که در دولتهای مختلف از جمله دولت یازدهم به عنوان یکی از مواد اولیه در ترکیب یا دیگر اجزای تولید بنزین در احجام محدود استفاده شده است.

2-  با توجه به گزارش مفصل کمیسیون اصل 90 مجلس در دوره ریاست آقای لاریجانی که مستند به گزارش سازمان بازرسی کل کشور و وزارت بهداشت دولت آقای روحانی و دیگر نهادهای مسئول، ادعای خانم معصومه ابتکار درباره آلوده بودن ریفرمیت پتروشیمی ا را به صراحت دروغ دانسته و به تاکید رده کرده است و هیچ مستنداتی از سوی وی در این باره ارائه نشده است، مستندات خود را درباره آلوده بودن آنچه بنزین پتروشیمی می خوانید ارائه دهید. بدیهی است که طرح ادعاهای بدون سند با انگیزه های سیاسی، در مقابل گزارش های رسمی و مستند نهادهای مسئول مستندات محسوب نمی شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.