در پی حادثه تروریستی حمله به زائران حرم احمدبن موسی(ع) مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این حمله وحشیانه و کور تاکید نموده آمران و عاملان خشونت، تربیت یافتگان افراط‌گرایی و تحجر و تعصب و تصلب هستند و از شفقت و رحمت و تعامل و همزیستی و احترام به دیگری و حفظ کرامت انسان‌ها دورند.

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی خط امام، متن بیانیه به این شرح است.

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأثر برانگیز حمله مسلحانه به زائران حرم احمدبن موسی(ع) و قربانی و مجروح شدن شماری از هموطنان، در این روزها که اخبار ناگوار از هر سو مردم ما را آماج خود قرار داده است، داغی مضاعف بر جان‌ها نهاد.

مجمع نیروهای خط امام، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و همدردی صمیمانه با آن‌ها و آرزوی شفای مجروحان، این پرسش را از دستگاه‌های مسئول به صورت جدی دارد که افراد جنایتکار چگونه توانسته‌اند چنین عملیاتی را به انجام رسانند و درباره قصور و تقصیر احتمالی چه اقداماتی صورت گرفته است؟

بی تردید آنچه در اینگونه حوادث حائز اهمیت است، پیشگیری از تکرار آن و حفظ و تأمین امنیت پایدار آحاد جامعه است که قابل اغماض نیست. متاسفانه در چند هفته گذشته در مواردی شاهد کشته و مجروح شدن شمار دیگری از هموطنان در دیگر نقاط کشور بوده‌ایم که در اغلب موارد هیچ فرد یا گروهی به صورت رسمی به عنوان عاملان این حوادث معرفی یا دستگیر نشده‌اند و توضیح قانع کننده‌ای هم داده نمی‌شود!  

بدیهی است به حرکت افتادن چرخه خشونت به هر نام و مرامی که باشد، امنیت‌ سوز و خانمان برافکن است و وحدت و یکپارچگی ایران عزیز را هدف قرار می‌دهد.

آمران و عاملان خشونت، تربیت یافتگان افراط‌گرایی و تحجر و تعصب و تصلب هستند و از شفقت و رحمت و تعامل و همزیستی و احترام به دیگری و حفظ کرامت انسان‌ها دورند.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.