آیت الله اسدالله بیات‌زنجانی با انتشار پیامی حمله‌ی تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدابن‌موسی(ع) در شیراز را محکوم کرد و حادثه جان باختن جمعی از هموطنان اهل سنت در زاهدان را نیز تسلیت گفت.

به گزارش جماران؛ متن پیام آیت الله بیات زنجانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

واقعه خونبار و دلخراش حملۀ تروریستی به نمازگزاران حرم حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز و از دست رفتن جمعی از زنان و مردان و کودکان هموطن را تسلیت عرض می‌کنم. جنایت صورت‌گرفته علیه این زائران و مجاوران بی‌پناه عقلا و شرعا محکوم است.

جنایت جنایت است و استثنابردار نیست؛ خشونت خشونت است و بدون لکنت باید محکوم شود.

نمی‌توان از واقعه‌ی تأسف‌بار و جانخراش زاهدان و آنچه بر عزیزان اهل سنت‌مان رفت نیز نگفت و با بازماندگان محترم‌شان هم‌دردی نکرد و همچنین از دیگر کشته‌شدگان و جان‌باختگان در این روزهای کشور حرفی نزد و بابت آنها اندوهگین نشد و به خانواده و بازماندگانشان تسلیت نگفت.

من شرمنده‌ام که به جهت کسالت کوتاهی کردم و نتوانستم پیشتر در باب این رخدادهای تلخ سخنی بگویم.

در این میان شفافیت، صداقت، سرعت و صراحت در اطلاع‌رسانی کم و کیف این وقایع و ریشه‌های آن، کمترین حقی است که مردم ما بر دوش مسئولان امر دارند. 

خداوند به بازماندگان این مصائب صبر و اجر عنایت کند، عاملان و آمران این جنایات خشونت‌بار را رسوا کند و آنها را به سزای اعمال ننگینشان برساند. 

دعاگوی همۀ کسانی هستم که با زبان و عملشان برای گسترش صلح و سلام و آرامش و صدق و پرهیز از خشونت و تحجر در این کشور تلاش می‌کنند.

اسدالله بیات‌زنجانی

قم المقدسة

ششم آبان‌ماه ۱۴۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.