سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس که یکشنبه شب به وقت محلی از این شبکه آمریکایی پخش شد، گفت ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم اما باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از این توافق خارج شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در آستانه شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد که به دلیل پیمان شکنی آمریکایی ها، توافق بدون تضمین برای ما بی معنی است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس که یکشنبه شب به وقت محلی از این شبکه آمریکایی پخش شد، گفت ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم اما باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از این توافق خارج شود. 

رئیس دولت سیزدهم اضافه کرد: آمریکایی‌ها پیمان شکنی کردند. آنها این کار را کردند، وقتی شما به تعهدتان وفادار نباشید توافق بی معنی است. ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم چرا که قبلا آن را تجربه کردیم؛ اگر تضمین وجود نداشته باشد هیچ اعتمادی نخواهیم داشت.  

رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرد که انرژی هسته‌ای را برای درمان، کشاورزی، نفت و گاز می‌خواهیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه آمریکایی درباره ادعای بی پایه و اساس غرب از جمله آمریکا مبنی بر ساخت سلاح اتمی تصریح کرد ما بارها به آن پاسخ دادیم، این ادعاها بی اساس هستند و جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده  که بمب اتمی در دکترین دفاعی ما هیچ جایگاهی ندارد. 

رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه آمریکایی درباره تفاوت بین دولت بایدن و ترامپ  اظهار داشت: دولت جدید آمریکا ادعا می‌کند که با دولت قبلی تفاوت دارد و بارها پیامهایی به ما داده‌اند اما ما شاهد هیچ تغییری در واقعیت نبودیم. 

رئیس جمهور تاکید کرد تحریم‌ها علیه مردم ایران بسیار ظالمانه است و برای ما مهم است که تحریم‌ها برداشته شود.

رئیسی در ادامه مصاحبه با این شبکه آمریکایی در پاسخ به سوالی در خصوص آزادی زندانیان اظهار داشت، تعداد از اتباع  ایرانی نیز در آمریکا زندانی هستند. این می‌تواند یک موضوع مستقیم انسان دوستانه باشد.

 

گفت و گوی رئیسی با شبکه آمریکایی

 

رئیس جمهوری افزود، به آمریکایی‌ها گفتیم که می ‌توانیم با آنها جدا از مذاکرات هسته ‌ای گفت و گو کنیم. این می تواند یک موضوع انساندوستانه  باشد و قابل مذاکره است.

رئیسی درباره حضور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و احتمال دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز اظهار داشت: نه. فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ دهد. ما هیچ اعتقادی به مذاکره و دیدار با رئیس جمهور آمریکا نداریم و آن را بی فایده می‌دانیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار آمریکایی درباره اینکه آیا به هولوکاست اعتقاد دارد؟ اظهار کرد : مسائل تاریخی باید توسط محققان و تاریخ شناسان مورد بررسی قرار بگیرد. 

وی افزود که نشانه هایی نیز وجود دارد که چنین اتفاق افتاده است که باید اجازه داده شود توسط محققان و مورخان مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور درباره مردم فلسطین نیز اظهار کرد، مردم فلسطین یک حقیقت هستند اما اکنون آواره و از سرزمین مادری رانده شده اند و آمریکا از رژیم جعلی حمایت می‌کند.

رئیسی تصریح کرد، کسانی که امروز با رژیم صهیونیستی دست می‌دهند ( روابط را عادی سازی می کنند) نیز در جنایات این رژیم شریک هستند.

رئیس جمهور در پاسخ به به پرسش دیگری درباره موضوع انتقام ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: دستور قتل سردار سلیمانی از سوی دولت قبل و شخص ترامپ جنایت غیرانسانی بود. ما خواهان اجرای عدالت هستیم.

رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اینکه منظور از اجرای عدالت چیست؟ تاکید کرد ، آنچه به دنبال آن هستیم از جنس اقدامات و جنایاتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان مرتکب می‌شوند، نیست و انجام نخواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.