گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون صنایع و معادن: ما نمی‌توانیم خود را از دنیا جدا کنیم/ یک سال فرصت خوبی برای دولت بوده؛ رضایت چندانی ندارم/ مردم ایران استحقاق بیشتری دارند

عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع به جماران گفت: ما وقتی می‌گوییم، «دهکده جهانی»، یعنی نمی‌توانیم خود را از دنیا جدا کنیم ما بایستی توانایی آن را داشته باشیم و با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع کشور موضوعات معیشتی مردم را حل کنیم کما اینکه در طول این سال‌ها با توجه به فشارهای حداکثری تحریم‌ها کشور توانسته است سراپا بایستد اگر ما تحریم‌ها را در کشور دیگری مقایسه کنیم می‌بینیم کشورها از پا افتادن اما جمهوری اسلامی بعد از گذشت این همه سال خود را سرپا نگه داشته اما ما می‌خواهیم در کنار این سراپا بودن رفاه و آسایش مردم تامین شود.

پایگاه خبری جماران: چند هفته‌ای از عمر یک‌سالگی دولت سیزدهم می‌گذرد؛ دولتی که با شعار انقلابی و مردمی سرکار آمد تا مشکلات عدیده ملت را حل کند. تا امروز دیدگاه‌های مختلفی در طول ۱۳ ماه اخیر نسبت به عملکرد دولت وجود دارد که در این باره طیف‌های نزدیک به دولت می‌گویند یکسال زمان کمی برای انتقاد است و در مقابل بسیاری از کارشناسان از مدیریت زمان می‌گویند که یک سال زمان آزمون و خطا نیست.

در این خصوص عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده ایرانشهر، سرباز به خبرنگار جماران گفت: دولت زمان می‌خواهد تا برنامه ریزی‌هایش را به مرحله اجرا برساند، اما در حال حاضر تنها دید مردم به دولت مهم است. امروز مردم به آن طیف خاطری که نسبت به دولت باید برسند نرسیدند، گرچه دولت مردان تلاش می‌کنند و شخص رییس جمهور نیز شبانه روزی کار می کند؛ مخصوصا در سفرهای استانی که طبیعتا بازخورد خوبی دارد و در استان ما هم تاحدودی باعث خیر و برکت شده است.

وی یادآور شد: اگر بررسی دقیق و درستی صورت بگیرد که در یک سال اخیر عملکرد دولت چگونه بوده؛ در بخش‌های سیاست خارجی، داخلی و اقتصاد هنوز با چالش‌های بسیاری روبرو هستیم. امیدوارم در سال پیش رو با قول‌هایی که داده شده سبب خیر و برکت برای مردم شود. من امیدوارم با توجه به صحبت‌های رییس جمهور اتفاقات خوبی برای کشور بیفتد، اما من به عنوان نماینده مردم در سالی که گذشت رضایت چندانی ندارم. در هر حال کارهای بسیاری در حال انجام و اتفاقات خوبی هم افتاده است و برای اینکه یک سیستم و موضوعی خوب حرکت کند باید با تمام مولفه‌ها همراه باشند وقتی رییس جمهور با نگرش و نگاه خاصی در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی حرکت میکند باید همراهان رییس جمهور با او همفکر و همدل باشند.



یک سال فرصت خوبی برای دولت بوده است

 

\وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما باب شده است که هر دولتی می‌آید و می رود حتی در پست های میانی و مدیریتی کشور، می‌گویند مدیر قبلی ویرانی به ما تحویل داده است. من این را نمی‌توانم بپذیرم، چرا که به قول عده‌ای یک سال فرصت خوبی است.



ما وقتی می‌گوییم دهکده جهانی یعنی نمی‌توانیم خود را از دنیا جدا کنیم

 

درخشان افزود: ما وقتی می‌گوییم «دهکده جهانی»، یعنی نمی‌توانیم خود را از دنیا جدا کنیم. ما باید توانایی آن را داشته باشیم و با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع کشور موضوعات معیشتی مردم را حل کنیم. کما اینکه در طول این سال‌ها با توجه به فشارهای حداکثری تحریم‌ها کشور توانسته است سرپا بایستد. اگر ما تحریم‌ها را در کشور دیگری مقایسه کنیم می‌بینیم کشورها از پا افتادند، اما جمهوری اسلامی بعد از گذشت این همه سال خود را سرپا نگه داشته. اما ما می‌خواهیم در کنار این سراپا بودن رفاه و آسایش مردم تأمین شود، ما باید با مقاومت مردم را به رفاه برسانیم. بحث سر این است که مردم ایران استحقاق بیشتری دارند و اگر ما می‌خواهیم به آن مطلوبیت برسیم، باید با تمام دنیا یک رابطه حسنه داشته باشیم البته کسانی که به ما احترام بگذارند.


رییسی می‌خواهد میان مردم باشد و درد آن‌ها را لمس کند

 

نماینده ایرانشهر در مجلس در خصوص سفرهای استانی گفت: در دولت احمدی نژاد بسیاری از پروژه‌هایی که در سیستان و بلوچستان کلنگ خورد به سرانجام رسید؛ از جمله، پل‌ها، راه‌ها و مدارس البته نمیتوان نادیده گرفت که ما در آن زمان سالی ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتیم و فقط فروش نفت ما ۷۰۰ میلیارد دلار بود و این یک درآمد سرسام آور و هنگفت بود، اما در این دولت، رییسی می‌خواهد میان مردم باشد و درد آن‌ها را لمس کند و اینطور نبوده که بگوید من این کار را می کنم و آن کار را نمی‌کنم.

وی در پایان گفت: ایشان (آقای رئیسی)  به استان ما هم آمده و بر اساس توانایی و ظرفیت‌های موجود می‌خواهد اتفاقات خوبی بیفتد و البته مصوباتی خوبی در استان صورت گرفته؛ بیمارستان‌هایی در طول این سال‌ها نیمه کاره رها شده بود که امروز ساخت آنها باز شروع به کار کرده است. در حوزه سلامت و راه کلنگ پروژه های جدید هم زده شده و به مرحله اجرایی رسیده است. البته این‌ها حرف‌های امروز من است و در دنیای سیاست امکان دارد فردا نگاهم عوض شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.