جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا خطاب به بایدن نوشته اند: ما از شما می‌خواهیم قبل از تقدیم متن کامل توافق و تمامی توافقات جانبی به کنگره وارد توافق نشوید.

به گزارش جماران؛ ۳۴ نماینده دموکرات و ۱۶ نماینده حزب جمهوریخواه آمریکا در نامه ای به جو بایدن از او خواستند متن کامل هر گونه پیشنهاد برای بازگشت آمریکا به برجام در اختیار کنگره قرار گیرد.

این نمایندگان کنگره آمریکا خطاب به بایدن نوشته اند: ما از شما می‌خواهیم قبل از تقدیم متن کامل توافق و تمامی توافقات جانبی به کنگره وارد توافق نشوید.

نمایندگان کنگره ادعا کرده اند به دست آوردن حدود یک تریلیون دلار در نتیجه رفع تحریمها در طول یک دهه آینده، از سوی ایران خطر بزرگی علیه آمریکایی ها  در داخل و خارج از مرزهای آمریکا و متحدان واشنگتن خواهد بود.

در این نامه آمده است: ذیل توافق پیشنهادی، روسیه بدون هیچ مکانیسم نظارتی از سوی ایالات متحده یا شرکای اروپایی ناظر غیررسمی پایبندی به برجام  و نگهدارنده اورانیوم غنی‌شده ایران خواهد بود.

 این نمایندگان کنگره با جنایتکار جنگی خواندن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته اند که نباید اجازه دهیم پوتین ضامن توافق هسته‌ای ایران و نگهدارنده اورانیوم غنی شده ایران باشد./ رصد

 

نامه شش عضو کنگره آمریکا به مدیر آژانس اتمی درباره ادعاهای پادمانی علیه ایران

گروهی ۶ نفره از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای برای «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از وی خواستند تا پرونده ادعاهای واهی پادمانی علیه ایران را مختومه نکند.

«کلاودیا تنی» (Claudia Tenney) عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای برای گروسی چنین درخواستی را مطرح کرده و متن مذکور را به امضای ۵نماینده دیگر هم رسانده است./ مهر 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
17 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.